Gå til innhold

Er det farlig å bøye seg for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i fin form og jobber som vanlig. Merker at jeg veldig ofte har behov for å bøye meg på jobben, men også hjemme når jeg gjør husarbeide (plukke ting opp fra gulvet, vaske i kriker og kroker etc.). Av og til føler jeg nesten at jeg klemmer babyen flat når jeg bøyer meg, men er dette egentig mulig... Dvs. kan man skade babyen ved å bøye seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det kan du ikke. Babyen ligger så godt beskyttet i magen din at det skal du ikke tenke på. Babyer overlever faktisk bilulykker i magen så de er godt beskyttet der inne. Men en annen sak er at det er ubehagelig for deg å bøye deg slik at det føles som babyen klemmes. Jeg bøyer med med føttene ut (skrever liksom.. hehe) ellers så bøyer jeg godt i knær og lite i rygg.. Sånn skikkelig gravidbøying.. Du finner nå ut hva som passer best for deg etterhvert.. :)

Skrevet

Får ikke håpe det... Jeg både springer og hopper (kan fremdeles ta høye kneløft;) Bøyer meg osv.... (er i uke 36 nå) Jeg tenker at så lenge jeg har det greit og ikke føler noe ubehag, så har vel babyen det fint også :)

Har ikke lest om trening og jeg trener ikke... men jeg er bare en aktiv person med hund og barn :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...