Gå til innhold

Romklang på kjøkkenet!!! Hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt et helt nytt drømmehus, men det er vanvittig romklang på kjøkkenet.. Det er fryktlig ille..

Det er et kjøkken på 27m2. med kjøkken høy i ett utbygg av bare vinduer. Og har ikke noen gardiner.. Vil det hjelpe med gardiner?

Noen som har vært borti det?

Hva skal jeg gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gardiner vil definitivt hjelpe.

Skrevet

Gardiner vil hjelpe ja.. Men hva slags vegger dar du?

Skrevet

Ok..

grunnen til at vi ikke har hengt opp gardiner er fordi det er så pent uten:-)

Og ville ikke lage hull i veggen tilfelle det ikke kom til å hjelpe..

Vel, får reise ut og kjøpe inn det vi trenger til gardinene da:-)

takk:-)

Skrevet

Malte gipsvegger..

det gir vel litt romklang det og?

Skrevet

Prøvde å legge inn et bilde(link) av kjøkkenet, sånn at det er lettere å forstå hva jeg mener.. men fikk ikke til.

Skrevet

Grunnen til romklang er jo ofte ekstra takhøyde, minimalistisk møblering, og glatte harde flater (store vinduer uten sprosser, parkett, glatte kjøkkenfronter osv)

Det som hjelper er jo å putte inn ting som stopper lyden, som tepper, gardiner, bilder osv. Det også noen gjør er at de legger et lag med noe filtgreier bak bilder f.eks. Der finnes også spesielle gipsplater som skal hjelpe på romklang, men jeg regner ikke med at det er aktuelt for dere å rive ned hele veggene :-)

Vi hadde også romklang der vi bodde tidligere, og det føles som om alle lyder forsterker seg til det dobbelte. Det er ganske slitsomt, ihvertfall når en har barn i hus. Jeg prøvde å få klangen bort ved å putte inn mer og mer ting, men klarte det ikke. Hadde sikkert lykkes dersom jeg hadde hengt opp skikkelige gardiner (prøvde med paneler uten effekt), men der gikk grensa mi. Jeg lever heller med litt klang enn gardiner, hehe :-)

Skrevet

Hehe,

Vi har jo som sagt stort kjøkken med x-tra tak høyde der hvor det er nesten bare vinduer uten sprosser.. Og fliser på gulvene..

Liker å ha litt minimalistiske stil.. Ikke mye bilder der.. en steril og fin kjøkkenøy, med børstet stål barkrakker.. og en steril hard kjøkkeninnreding..

har selv ikke veldig lyst på gardiner.. men hvis det ikke hjelper med liftgardiner få vi prøve oss frem med noe annet..

så da er det bare å sette i gang med å prøve og lyd isolere kjøkkenet litt:-) med 5 barn på kjøkkenet blir det litt støy:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...