Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært hos fysioterapeut i dag. Visste jeg hadde bekkenløsning, og smerter, men her ble det konstatert bekkenløsning med gangvansker. Har en skjevehet i bekkenet som skal knekkes på plass av manuellterapeut innimellom, men skal gå til behandling med massasje og noe øvelser. Er veldig stiv i muskulatruen fra leggene- bekkenområde, korsrygg, rygg og nakke.

Fikk beskjed om at jeg har ikke noe i jobb å gjøre, skal ikke utsettes for stress, må ikke vaske, støvsuge, sette inn og ut av oppvaskmaskinen eller løfte tungt. +++ bevegelser med vridninger.

Jaja, dette kan bli et langt svangerskap, får bare ta en dag av gangen, være litt sosial og nyte graviditeten tross alle plagene.

12+3 i dag..

Flere med denne diagnosen? Hadde det i forrige svangerskap også jeg, men da ikke så vondt som nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Du er ikke alene.

Har det på akkurat samme måten. Er i uke 22 nå. Kjente det allerede i januar... Ondt hele tiden, sover svært dårlig osv......

Jeg e sykemeldt 100 %, trener hos fysio to ganger i uken.

Ikke enkelt å ha dette, når jeg har en gutt på ett år, som liker å bli båret....

Hadde dette i forrige svangerskap også, så jeg visste at det kom til å bli slik denne gangen.

Er jo litt egen da... Vet jo at jeg ikke bør gjøre noe huslige ting, men klarer ikke alltid å la være...Jaja, har bare meg selv å takke, når jeg må ligge på sofaen resten av dagen!!!!

Synes du at det er liten forståelse fra andre ang dette med bekkenløsning?

Har selv fått en del bemerkninger om at det å være gravid ikke er en sykdom osv... Litt trist synes jeg...

Vi får støtte opp hverandre når dagene blir tunge:o)

Kjekt å vite at man er flere i samme situasjon.

Skrevet

Regnet med jeg ikke var alene.. hehe. Godt å snakke med noen og dele erfaringer.

Ikke flink til å la alt husarbeidet ligge, jeg heller, men får jo igjen etterpå, som du sier, og da angrer man. Har en sønn på 3 år, vi, og han trenger jo litt hjelp til påkledning enda, det er en dum høyde for meg, må jo bøye meg, men har blitt flinkere til å bøye knærne, sette meg ned og ta han på fanget når vi kler på osv. Glemmer meg innimelom og da klarer jeg nestn ikke å gå etterpå.

Hadde bekkenløsning under forrige svangerskap også, så renget ikke med å slippe unna denne gangen, men det er verre denne gangen enn sist.

De fleste viser forståelse, nå har jeg hypothyreose, og må følges tett opp under graviditeten, sliter med hyperemesis og nå bekkenløsning med gangvansker. Fikk en kommentar fra inspektør på jobb som ikke var spesielt hyggelig, ho mente jeg burde komme tilbake på jobb, for jeg skulle jo gå gravid lenge. Dette var etter en mnd med oppkast og jeg var så dårlig at legen vurderte sykehusinnleggelse. Har forklart de hvor dårlig jeg har vært og hvor dårlig jeg er nå pga bekkenet, jeg er ikke frisk gravid, sånn er det bare. Kan ikke bestemme dette selv, hadde jeg kunnet det, ville jeg selvsagt vært frisk, opplagt, smertefri og kunnet jobbe.

Nok syting for i dag, hehe :) Prøver å se det positive med alle smertene: Jeg har en superaktiv spire i magen. Gleder meg så til ny UL!

Skrevet

Har bestilt med fysio og rekner faktisk med at eg får samme beskjed... Da e så gale nå at eg ikkje klare gå i butikken ein gang... Vasker hus ein gang i veka, men da gjer forferdelig vondt... Som i dag, nå klare eg ikkje å gå, har vaska hus... Heilt ødelagt.... Eg er sjukemeldt pga bekkenet og har hatt bekkenløsning med store smerter siden uke 6 er nå 16+1....

Har ei jente på snart 3 og ho krever jo sitt også..

Hadde også bekkenløsning sist, det begynte da heldigvis litt seinare enn denne gangen.. Og som deg så er denne gangen mykje vondare:( Får jo lyst å grine etter ein tur på butikken... Huff... Mamma har krykker så vurderer å hente dei...

Skrevet

Hei.

På besøk fra 3trimester... Jeg har og bekkenløsning, venter nr3, og har ikke hatt det tidligere.

Ang. gangvansker, så forsto jeg nesten på min fysio. på en måte, at har du ikke det, så får du ikke det igjennom heller som gratis fysikalsk behandling...var viktig å få m at man har gangvansker, for "alle" gravide har en eller annen form for bekkenløsning iløpet av sv.skapet..Skjønner? Ble litt teit forklart her...

Jeg går og ca to dager i uka på behandling. ligger på varme i 30 min. og blitt behandlet i en halv time etterpå..

Jeg har på begge sidene bak i rompa, med stiv muskulatur helt ned i begge anklene, og litt foran i symfysen..

Nå, endelig, etter en mnd med behandling har jeg akkurat begynnt å få trene hos fysioterapauten....

Trener mye bekkenbunnsmuskulaturen, og muskler som skal stabilisere bekkenet..

Men min fysio. sa bare at jeg må prøve selv og finne ut hva jeg klarer og ikke klarer. Både det med husarbeid og med annen aktivitet..

Har to venninner som begge gikk sm m bekkenløsning da de var gravid, de begge gikk litt på ski turer, og ei rakte i hagen på våren...

Man må bare prøve seg frem på hva man kan gjøre og hva man får ondt av...

Foe øyeblikket kan jeg gå ca 20 min turer på flatt terreng.. noe lengre el mer ulent, så har jeg kjempe vondt!!

Har en aktiv 2åring hjemme, jeg og, som ofte vil bæres litt, inn og ut av bilen osv...

Ang husarbeid så gjør jeg litt, støvsuging er det verste!!!

Håper no behandlingen hjelper på dere, jenter..

Lykke til!

Skrevet

Hvodan får man konstatert bekkenløsning? Har lignende plager og er 12+1. har hatt dem siden uke 9. vondt å sitte, stå, gå og ligge. sover veldig dårlig. eneste som er helt ok er å svømme. Det er faktisk ganske behagelig. Legen min mente det var for tidlig for bekkenløsning nå?

Skrevet

Fysioterapauten sa til meg at bekkenløsning kan komme veldig tidlig..

Dette fordi det er hormonrelatert, et hormon som begynner å produseres mer av når du blir gravid, og som gjør at bekkenet og muskulaturen rundt blir slakkere.

Det hormonet produseres/øker veldig tidlig i gravidtiteten, og er deretter ganske konstant, hvis jeg husker riktig..

Så altså:) ifølge min fysioterapaut, så tror jeg ikke at det er for tidlig..

En myte at man får det sent i sv.skapet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...