Chikita på overtid Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Og må man ha dette klart eller er det ikke alle som trenger brystpumpe? Tenker det er vel greit om jeg skal bort en tur osv... Merket jeg har hørt andre snakke varmt om er Medela, den elektriske, noen som har erfaringer med denne?
slummymummyanthekids Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Erfaringsgrunnlaget mitt er noe begrenset, har kun testet avents manuelle og medelas elektriske. Jeg fikk ikke til pumping med den manuelle, men med den elektriske gikk det veldig greit. Denne gangen har jeg derfor skaffet meg en elektrisk medela pumpe.
Chikita på overtid Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2009 Ok. ja ser den er noe dyrere enn andre men om den er bra er jo det verdt det ) Kommer nok til å satse på en sånn jeg og i og med at jeg ikke hører noe annet ) takk for svar
Randis Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Jeg anbefaler medela sin pga. at det er den de bruker på sykehuset. Jeg fikk prematur og var avhengig av brystpumpen min den første mnd etter hjemkomst. Da var det trygt og godt å bruke den typen som jeg kjente fra sykehuset ved hjemkomst. Hadde både manuell og elekstrisk. Brukte aldri den manuelle.
student06 Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Har også kjøpr Medela Swing elektrisk pumpe, litt mindre enn medelan jeg brukte på sykehuset, men fungerer akkurat likt. Er veldig godt fornøyd!!!
svirrehodet Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 jeg bruker avent sin, veeeldig fornøyd.. må ha nesespray da min utdrivningsrefleks ikke er noe særlig:) og da kommer det masse masse, bruker ca 10-15 min å fylle opp en avent manuell brystpumpe.. prøvde også medela sin manuelle, men den sugde nesten av alt av brystet, ble kjempesår...
Chikita på overtid Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2009 hm... men dette var de manuelle? ikke elektriske? Vet at ene venninnen min som kjøpte medela pga at hun var sår syntes hun kunne se at det kom flere blemmer selv om hun kun brukte pumpe da... men om det er kun med medela eller at hun bare var uheldig vet jeg ikke da.
bjoerg Skrevet 18. mars 2009 #8 Skrevet 18. mars 2009 kjekt å ha brystpumpe ja! jeg har prøvd den medela som sykehuset har- helt grei den-veldig dyr. medela elektrisk i miniutgave(kostet ca 600 i 2003 synes jeg å huske) den var noe drit og bortkastede penger. avents manuelle(isis/phillips det står begge deler på pakken ca 600kr nå idag) som er favoritten. synes det er mer behagelig å kunne bestemme pumpetrykket for hvert pump. ellers vil jeg anbefale mikrobølgesterilisator. den har jeg brukt mye. lokket bruker jeg som "oppvask-kum" til flasker og pumpe før jeg steriliserer. mye kjekkere enn å måtte koke i kasserolle som må passes på og kan koke over. stikker bare sterilisatoren i mikroen i 4 minutter- tar av lokket-tørker lokket-setter risten med pumpe/flasker inni lokket og de tørker av seg selv.
svirrehodet Skrevet 18. mars 2009 #9 Skrevet 18. mars 2009 det var den manuelle ja.. jeg ville ikke investere i en elektrisk, da det plutselig gikk såå greit med avent+nesespray har aldri prøvd elektrisk da..
nattergal78 Skrevet 18. mars 2009 #10 Skrevet 18. mars 2009 henger meg også på medela swing elektrisk. Koster mellom 1100-1300 i butikken, men husk at det går an å kjøpe brukt. Fikk min for 600 kr (!!). Den var brukt veldig lite. Søk på finn.no så kommer nok opp endel. Går an å koke de delene som kommer i kontakt med bryst og melk etc, så det gjør jo ingenting...(synes også avent manuell var "fæl" med forrige barn...vrengte puppen min og gjorde vondt..) Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå