Gå til innhold

hva burde man ha med seg i sykehusbagen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det finnes mange innlegg om akkurat dette. med laaange lister. jeg hadde pakket DEN store bagen forrige gang. men fikk ikke bruk for halvparten en gang. denne gangen har jeg bare pakket halvparten.

et par joggebukser (hadde ikke kontroll på blæren de første dagene,da var det greit med noen ekstra bukser)

truser med plass til STORE bind

gensere som er lette å amme med. altså f.eks ammetopper,gensere med glidelås helt ned osv..

ammebh

noen klær til baby. (mye kjekkere med egne klær enn de stygge de har på sykehuset)

shampo/dusjsåpe

lesestoff

kamera

energidrikk-til fødselen

mobiltelefon

lader til mob.

helsekort.

jeg hadde ihvertfall ikke bruk for mer enn dette. mange sier de blir så tørr på leppene, så de har lypsyl med seg. jeg merket ikke noe til det

Skrevet

det er lurt å ikke pakke seg i hjel, jordmor sa til meg at det er mange som har med seg altfor mye.

det meste får man på sykehuset (klær til babyen, bind, håndklær etc)

jeg har pakket:

- 1 amme bh

- 1 amme singlet til å sove i, og 2 ammetopper

- en stor og god bukse, en litt penere bukse til hjemreise el.l.

- amme innlegg

- hentesett til babyen

- kamera, lader til mobilen, skrivesaker

- medisinsk grønnsåpe til underlivet, antibac som besøkende kan ha på hendene før de tar på babyen. dette har de som regel på sykehuset også.

- mange store gode truser, og gode sokker.

hvis det er noe jeg finner ut at jeg trenger mens jeg er der, kan jeg alltid sende gubben til å hente det.

:))

Skrevet

HELSEKORTET OG RHESUSPAPIRENE (papirene med din blodtype etc) ER VIKTIG :))

Gjest leelu25 - ks 26.mars :)
Skrevet

Jeg skal jo ha ks og har derfor med klær til en hel uke.. desuten vet jeg av erfaring at jeg kommer til å SVETTE som mannen med jåen etter fødsel pga. mye ødem.. (mista 17 kg på sykehuset etter sist fødsel)

Sist endte jeg i hastesnitt og lå på sykehuset i 8 dager, og hadde alt for lite klær, følte meg svett og jævli rett og slett...!!!

Jeg har med minst 3 singletter til hver dag pga jeg vet jeg kommer til å svette meg helt vekk! Hadde ikke pakket så mye om jeg ikke skulle hatt snitt og kunne reist tidligere hjem :)

Skrevet

he he den feilien gjorde jeg sist også,overfylt bag, og hadde ikke brukt halvparten,og så greit med tips:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...