Gå til innhold

Hvor lenge blødde dere etter fødselen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge blødde dere etter fødselen??

Jeg har blødd i fem uker nå, brunaktig blod. De siste dagene kom det helt rent rødt blod og mye kraftigere enn tidligere. Og i dag er det helt stopp!!

Ikke en dråpe....

Hvor lenge blødde dere? Stoppet det helt plutselig?

Når fikk dere tilbake menstrasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blødde egentlig aldri noe mye, bortsett fra første natten. Hadde ks, så er vel forskjell på renselsen på ks og vaginal fødsel.

Blødde vel i et par uker kanskje, også gikk det over til brunaktig utflod som varte i noen uker.

Har ikke fått tilbake mensen etter 3,5 mnd. Heldigvis:)

Skrevet

Hei!

Jeg blødde i sikkert 6 uker.Men jeg hadde det på samme måte som deg, brunaktig blod på slutten, så plutselig mye rent blod. Men da stoppet det :) Så det kan være du har stoppet helt opp nå.

Jeg stoppet å amme for ca 1 måned siden (tulla mi er 2,5 mnd) så jeg går å venter på mensen. Noen får det nokså fort igjen, andre kan faktisk vente nesten ett år på mensen. Så vi får bare ha tålmodighet her, he he.....:)

Skrevet

I 5,5 laaange uker... var dritt lei. Følte jeg gikk rundt å stinka fiskebutikk hele tiden selv om jeg byttet bind og vasket meg ofte..

Det er deilig å slippe mensen mens man går gravid, men man tar det søren meg igjen etter fødselen:-(

Med nr 1 blødde jeg i 6 uker og det var verre for det var på sommer - varmt og klamt, æsj, følte meg skikkelig udelikat. Selv om det ikke syntes på utsiden...

Skrevet

9 uker:( viste seg at jeg hadde rest etter morkaken som gjorde at jeg blødde så mye

Skrevet

2 uker, 1 uke friskt og 1 uke brunt. vaginal fødsel.fikk igjen mensen 3 uker etter d igjen! usj..

Skrevet

Jeg blødde friskt blod i 4 uker i strekk, Og etter det kom det sånn brunaktig innimellom hos meg også..

Mensen har ennå ikke kommet. Men snuppa er bare 9 uker også da.

Skrevet

Jeg blødde friskt blod bare de dagene jeg var på sykehuset. Så gikk det over i brun utflod og det hadde jeg til 6 uker etter fødsel. Nøyaktig 7 uker etter fødsel fikk jeg en liten blødning i 2 dager. Trodde/tror det var mensen som kom tilbake, men er ikke helt sikker, for det var så lite.

Skrevet

Jeg blødde i 2 måneder. Måtte til slutt få noen piller som skulle få det til å stoppe å blø, og de funka heldigvis. Har ennå ikke fått tilbake mensen, bank i bordet, og nå er det 6 1/2 måneder siden fødselen :)

Skrevet

Hmm, mener jeg blødde i ca 3 uker før det slutta helt :) Det ble mer brunaktig på slutten også slutta det helt en dag..

Og mensen kom tilbake 3 uker etterpå, altså etter 6 uker.. Da var jeg skuffa da. Huff, men men..

Skrevet

Blødde i 2-3 uker, så litt utflod og så var det over og ut. Har ikke fått mensen 3 mnd etter.

Skrevet

Nesten 6 uker med friskt blod. Så var det full stopp. Nå er det snart 10 mnd siden fødsel og venter fremdeles på mensen. Ikke det at jeg savner den... Nyter tiden uten. Hehe.

Skrevet

2 å ei halv uke, har fått mensen igjen nå da, selv om jeg delammer 4 måneder etter fødsel:)

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Jeg blødde i 4 uker, så var det 2 uker opphold før mensen kom.

Skrevet

Jeg "blødde" i 7 uker ca. Det var som en lang menstruasjonssyklus - først mye, så mindre og mindre, tilslutt brukte jeg bare truseinnlegg for utfloden var litt brunaktig. Jeg hadde KS. Renselsen kommer fra arret der morkaka har vært og er det samme uavhengig om det er KS eller vaginal fødsel slik jeg har forstått det. Er litt over tre mnd siden fødsel, fullammer og har ikke fått mensen tilbake ennå. Håper den kommer før det har gått et helt år for jeg har lyst på to tette :-)

Skrevet

Oi, ser jeg at jeg blør lenge i forhold til mange andre. Skikkelig ekkel.

Med nr 1, blødde i 8-9 uker frisk blod mesteparten av det. Ble mindre og mindre, gikk over til truseinnlegg siste uken. Fikk mensen tilbake 4-5 uker senere. (ammet ikke da babyen dessverre var dødfødt)

Nr 2, blødde frisk blod i 8 uker, nesten samme opplegget som med nr 1. Men, fikk ikke mensen tilbake før 8,5 mnd etter fødsel. :-)

Nr 3, blødde i 6 uker, frisk blod i 5 uker, så brunt. Ble bråstopp akkurat 6 uker etter fødsel. Har ikke fått mens tilbake, 5 mnd etter fødsel.

En ting jeg la merke til her, var at mange som hadde kortvarig blødning etter, fikk mensen tilbake tidligere enn de som blødde lenger. Lurer på om det er tilfeldig eller om det er en sammenheng...

Skrevet

5-6 uker. var mye på sykehuset, så lite, så masse friskt blod på slutten.

Skrevet

Etter ks blødde jeg myyye i en uke, som vanlig mens i 4 uker og litt mindre og brunlig i en uke til. 6 uker tilsammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...