Gå til innhold

Tverrleie i uke 37..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bebisen har ligget i tverrleie stort sett siden uke 30. Var på kontroll hos jordmor i dag, er 36+3 og hun ligger fortsatt på tvers. Hun mente at det er mer enn 60 prosent sannsynlighet for at hun blir liggende slik, dermed blir det keisersnitt. Skal på UL om en uke. Er det noen av dere som har hatt baby liggende på tvers såpass seint i svangerskapet og opplevd at de snur seg i uke 37 eller seinere? Og når fikk dere keisersnitt? Et par uker før termin? Merker jeg begynner å bli litt engstelig for dette. Er redd for at fødsel skal starte mens hun ligger på tvers.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lå på tvers på kontroll i uke 36, snudde seg til neste kontroll og har ligget med hodet ned siden. er nå i uke 39.

Skrevet

To av mine barn har ligget i tverrleie så sent i svangerskapet.

Nr. 1 lå i tverrleie fra ca. uke 34, men snudde seg i uke 37/ 38, og ble liggende med hodet ned etter det.

Nr. 2 lå med hodet ned til uke 37, da ble han snudd utenpå magen (ytre vending), og ble liggende riktig vei. Tror de setter en dato for keisersnitt litt før termin slik at du unngår at fødselen starter av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...