Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 8 uker på vei nå, ligger hjemme og spyr, konstant kvalm og trøtt. Problemet er hva skal jeg si på jobb?? Er lærer og er så og si aldri borte fra jobb, føler at de jeg jobber med må få en forklaring, grunn!!

Ønsker ikke å fortelle enda at jeg er gravid pga.at jeg har mistet før

Noen forslag hva jeg kan si??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte å fortelle det til min sjef og noen av kollegaene pga at jeg måtte sykemeldes i uke 5. -jeg er fryktelig dårlig, kaster opp og er kvalm hele dagen og natten. Er nå i uke 9. Hadde heller ikke lyst til å fortelle det tidlig pga frykt for å miste, men følte nesten det var verre å lyge om grunnen når man er så dårlig. Du vil nok mest sannsynlig være dårlig i noen uker til, kanskje er det greit at de vet grunnen så vet de også hvorfor du kanskje blir borte noen dager om det går galt?

Ei venninne av meg forklarte sykemeldingen ( tidlig gravid) med at hun hadde virus på balansenerven - det kan ta noen uker å blir bra og man er konstant svimmel og kaster også opp. Det kan være en forklaring om du absolutt ikke vil fortelle noe enda

Lykke til og god bedring

Skrevet

Jeg og har samme problem. Men jeg valgte å fortelle det til sjefen (er sykepleier), og det var fordi at hun faktisk skulle forstå litt bedre hvorfor jeg var litt mer forsiktig i enkelte tilfeller og hva som gjerne er grunnen til at jeg er borte. Men jeg ser at det er vanskelig å skulle holde slikt skjult for kollegaer når det er et lite arbeidsmiljø, jeg er sykemeldt nå og blir sikkert det en stund framover fordi jeg spyr hele døgnet og er nærmest lenket til sengen føler jeg. Jeg vurderer å fortelle det til mine kollegaer nettopp for å unngå spekulasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...