Gå til innhold

er dette ok av barnehagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa begynnte i barnehage for ca 14 dager siden.

hun har på den tiden tisset gjennom alle klær 5 ganger, noe som er månedsvis siden hun har gjort hjemme.

Har flere ganger funnet smukker i korgen og vognen hennes som er merket med andre navn. hun har flere smukker selv, som er godt merket, og bruker kun smukk når hun sover. hennes smukker har jeg funnet i andre vogner/ brukt av andre barn.

Har tatt dette opp med personalet, men får da bare beskjed om å ikke være så prippen!

hva mener dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes no litt betenkelig ut...

Ang tissingen, kan det være en vanlig "reaksjon" på at det er en ny hverdag for henne. Kan ta litt tid før dem venner seg til at de må gå på do FØR de går ut fex.

Det med smokkene er IKKE akseptabelt. Er jo "beste" måten å smitte hverandre med alskens bakterier som florerer i bhg.

Hadde tatt meg en prat med styrer jeg!!!!

Skrevet

Sier de rett ut at du må slutte å være så prippen altså?

Skrevet

Du er IKKE prippen! Det er vel en grunn til at det står navn på smokkene? Ville gått videre med dette jeg, ta det med styrer eller enhetsleder. Det er en smal sak for personalet å passe på at hvert barn får sin egen smokk. Har jobbet i bhg i MANGE år, og har aldri opplevd det som du beskriver her.

Når det gjelder tissingen ville jeg tatt opp bhgs rutiner i fht bleieskift/dobesøk. Dette er grunnleggende omsorg,noe som personalet plikter å ta til seg og gjøre noe med.

Skrevet

Tissingen kan jo være en reaksjon på ny barnehage, så det synes jeg neppe personalet kan lastes for.. men du kan jo selvsagt pushe de litt på å minne datteren din på at hun må på toalettet. Det at du finner smokker i hennes kurv, med andre barns navn på - kan det være at hun legger dem der selv? Det er nemlig et problem i vår barnehage, at barna knabber smokker av hverandre og gjemmer dem på plassen sin. Uansett - svaret de gav deg er kanskje det jeg synes er mest urovekkende med barnehagen...hvis de virkelig sa at du ikke måtte være så prippen er det helt hårreisende! Det er på ingen måte akseptabelt å snakke sånn til foreldrene! Da hadde jeg blitt mektig forbanna kjenner jeg...

Skrevet

glemte å skrive at snuppa er 10 mnd og fortsatt bruker bleier.

barnehagen tillater ikke smokker utenom soving, så synes faktisk personalet skal greie å holde orden på hvilken smokk som hører til hvilket barn. Alle smokker er oppbevart i garderoben, så ingen av barna har tilgang til dem.

Da jeg tok det opp med avdelingsleder, var dette svaret jeg fikk: herregud det er jo bare en smokk, ingen grunn for å være så prippen.

hun sa også at de hadde faste tider til bleieskift, og ellers skiftet ved behov. og at jeg måtte regne med noen uhell.

Hjemme har vi ikke hatt bleie lekasje siden hun var 3-4 mnd, så jeg synes 5 ganger på 2 uker er helt uakseptabelt! klart det kan skje uhell, men det får jo være måte på

Skrevet

høres ærligtalt veldig dårlig ut.

har hatt problemer me dette med smokker i barnehagen der dattera mi går også. veldig dumt syns jeg. jeg vet hu "stjeler" tutter av andre om hun får sjangs når de går inne på avdelingen me tutt men vis de kun har de til soving er ikke dette noe problem.

der jeg har jobbet i barnehage har vi ikke hatt dette probleme. der blir tutten lagt rett i kurven når barnet ikke bruker den. kun ett barn som bruker tutt utenom soving på avd.

å det me at hun har tisset igjennom bleie å klær tyder påa t de har dårlige rutiner rett å slett.

vi har også opplved dette engang på vår datter. så syns jeg ofte at hun har veldig tung bleie når hun kommer hjem. jeg kan ofte se det før jeg løfter henne opp at den bleia sko ha vært skifta.

ta det opp me bestyreren å si hva du menner om dette.

å argumenter litt rundt dette med hygiene når du nevner smokkene for det skal de være nøye på. og dårlige rutiner ved sjeldne bleieskift.

jeg ville også sagt ifra at det ikke er en ok måtte å snakke på til ett voksent menneske at de sier du ikke må være så prippen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...