Gå til innhold

å reise fra en baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje jeg er gammeldags.. men.. jeg syns at enkelte er så himmla raske med å reise fra små barn.. på ferie, sammen med mannen for å ha kjærestetid.. tid alene sammen osv.. barn på 3-4mnd.. så bare reiser mor og far bort en uke.. om mannen min hadde prøvd til han ble blåååå, hadde ikke jeg greid å reise fra min lille på 4mnd.. dessuten ammer jeg jo! og det er en annen sak.. føler mange gir opp å amme for å kunne dra bort.. gå på byen osv.. jeg greier ikke å synes at det er ok jeg..

hva skal en med barn, når en ikke vil ta de med på noe da? nei.. nå skal vi være alene.. føler det blir feil for meg jeg.. vi har det mere sånn at.. nå skal vi kose oss som familie..

og dette føler jeg er noe som stikker seg ut hos de yngre.. og det er synn..for jeg er selv bare 22år.. men å gå ut å drikke når man har en baby på en mnd.. neeeei.. det syns jeg bare blir helt uansvarlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med det HI.

Skrevet

Jeg er forsåvidt enig m deg, men vi er forskjellige. Jeg feier for min dør, du for din. Jeg orker ikke legge meg oppi hva alle andre gjør.

Kanskje fler som skal slutte m deg:)

Skrevet

Er det så mange som gjør det, da?

Jeg ser mange her inne som blir så sinna over "folk som gjør sånt", men det er jo nesten ingen som faktisk gjør det selv. Ingen JEG kjenner har reist fra så små barn, eller sluttet å amme tidlig for å kunne gå ut og drikke.

Hvor mange kjenner DU som gjør det, HI?

Skrevet

tåpelig innlegg! greit nok at du ser sånn på det, men du har ingen rett til å dømme andre fordi! da min baby var 2 mnd var jeg på bursdagsfest til min beste venninne. babyen var da hjemme med sin far som hadde masse morsmelk som jeg hadde pumpa ukene i forveien. var borte i ca 8 timer. 5-6 av disse timene sov babyen, så hverken han eller jeg gikk glipp av noe. dagen etter var jeg oppe kl 9(en time etter babyen), og kosa oss:)

da babyen var 4 mnd var jeg på bursdagsfest til en kamerat. da var også sambo med og gutten vår var hos besteforeldrene hvor vi også lå. babyen var da 1 time uten sin mor og far i våken tilstand. vi dro 18 og han la seg 19. neste morgen var jeg oppe sammen med han selv om vi ikke la oss før 3 den natta. du skjønner, det går an å ta inn moderate mengder alkohol, med tanke på at det faktisk kommer en dag i morgen.

så for å svare på innlegget ditt med samme mynt da så forstår ikke jeg meg på de som tror livet deres forandrer seg helt når de får barn. slutter å pynte seg, mister vennene sine, tror ALT i denne verden dreier seg om barna sine! våkne opp! ja! barna kommer først, men det er så utrolig viktig å ta vare på forholdet og ha det bra sammen som kjærester for å kunne samarbeide i hjemmet og om et barn!

men for all del, bra det finnes noen perfekte mødre da....(ja, driiiitlei av alle disse dømmende innleggene her inne!)

Skrevet

må jeg gi et tall altså? hmm.. jeg kjenner godt minimum 15stk som har gjort dette.. både med ferie, og å slutte å amme for at det skal bli lettere å reise bort.. og en venninne av meg dro på byen i helgen, og satte da igjen sin 1mnd baby hjemme.. og jeg sier da ikke det til henne, at jeg ikke syns noe om det.. det er jo derfor jeg lufter det her inne!!!

og jeg blir så irritert over at det ikke går ann å diskutere noe som er negativt her inne! er det ikke det slike forum er til da? å diskutere det man SELV vil.. ikke bare sånn.. hvor mange dager igjen opplegg?

JEG mener at det blir feil å stikke på ferie, ut på byen osv.. med en liten baby parkert.. JEG kommer IKKE til å gjøre det. men jeg kan fortsatt leve livet mitt, jeg går ikke i joggebukse 24/7, jeg greier bare å vente lenge med å dra ut å drikke.. og jeg tar med meg barnet på ferie!

Skrevet

Hvor mange nordsjøarbeidere reiser ikke fra barna sine jevnlig ukevis i slengen? Når man er mor, skal det liksom være annerledes da? Er det det du sier?

Skrevet

Jeg kjenner INGEN som er som du HI beskriver. Hvor bor de "mange" der, da?

Skrevet

barnet har da både mor og far, så om mor vil ut og ha det litt gøy ser jeg ingenting galt i det. hvis du kjenner 15 stk som velger å slutte å amme fordi de skal reise bort er det heller kanskje unntaket enn regelen. jeg kjenner ingen som ville ha gjort det! i mitt tilfelle har babyen alltid tatt flaska, så en jentekveld i ny og ne har jeg da unnet meg. får ditt barn noe tid sammen med far alene da? ganske viktig det også skjønner du:)

du må faktisk finne deg i å få kritikk når du kommer med et så dømmende innlegg.

Skrevet

Neida, du er ikke gammeldags! De fleste er som oss. Men det er også mange av dem som reiser ut og koser seg alene "for tidlig" i våre øyne. Og vi legger nok mer merke til dem som ikke er som oss, fordi vi ikke skjønner tankegangen dems.

Når det er sagt, så må nå hva de gjør være deres "problem" og hva vi gjør være vårt "porblem". Smaken er som baken, heter det. Og uansett hva man diskuterer får man nok like mange meninger som det er "skribenter", og til syvende og sist er det bare riktig at man følger det man selv synes er riktig!! For barna har det ikke bedre enn foreldrene har det.

Skrevet

Bra skrevet 1312.

Men jeg synes jo også det er forskjell på å reise på en ukes ferie enn å gå i et bryllup eller en bursdag en lørdag. Å reise bort en uke ville jeg aldri gjort men feks å gå i min venninnes bryllup eller en bursdag kunne jeg da fint gjort for en kveld med barnevakt. Jeg kunne jo ikke bedt min venninne utsette bryllupet til mitt barn var stort nok og jeg synes jeg burde tatt meg tid til å gå også.

Skrevet

Jeg er enig med HI, og ja, jeg kjenner faktisk mange som er slik som hun beskriver. Jeg har èn venninne som ammet sønnnen sin til han var 7 mnd ( han er 10 mnd nå)

Ellers har ingen av mine venner som har barn ammet de, og det gjelder både for de som har babyer nå og de som fikk barn for noen år siden. De fleste er nærmere 30 eller over også, så man kan ikke spille "ung og dum kortet" heller..

Når jeg sier jeg er sliten av å gi barnet mitt mat så ofte, sier de at det er fordi jeg ammer..og all ære til meg, men det hadde de aldri orket selv..og så blir de så bundet av det..

Vi bor i en liten by en time utenfor Oslo.Kanskje her "alle" har samlet seg da?

Skrevet

12.43

Selvfolgelig er det anneledes. Forstår du virkelig ikke det?

Da bør du kankje la mannen din gå gravid og amme.

Skrevet

Det er rimelig stor forskjell på å reise bort og på å være borte i noen timer en kveld, da.. Jeg kommer til å reise på en bryllupsfest når babyen er ca. 1 måned, det er bare snakk om noen timer for å si hei, mens far er hjemme med baby. Har planer om amme, men regner ikke med at det blir noe problem.

Foruten det, er vi invitert til bryllup når baby er ca. 4 måneder, og vi skal selvfølgelig dra begge to. Da skal lillegutt være hos besteforeldrene sine, ikke fordi vi ikke vil ha han med, men fordi brudeparet ikke ønsker det.

Dette er konkrete planer. Det er ikke aktuelt for oss å dumpe en liten baby hos bestemor og bestefar for å kunne gå ut og drikke seg dritings. Videre er jo planen å ha ham med på alt. Har ikke behov for å gå ut og drikke, og det skjærer med i hjertet å reise på ferie uten ham! Det finnes jo en mellomting. Hva hadde dere gjort i disse tilfellene? Droppet bryllupene til to gode venner?

Skrevet

eg må sei meg veldig enig med dei fleste her. Ser ikkje problemet med å ha barnevakt en kveld (eller ei natt) men hadde ikkje reist fra babyen lenger enn det! og heller ikkje slutta og amme pga en fest..fint med pumpe :)

Skrevet

Kjenner ikke noen som har gjort noe i nærheten av det du beskriver.

Skrevet

Morsmelk er en mobil greie som går an å legge fra seg. Skulle gjerne hatt en ammende mann :-)

Skrevet

Jeg kjenner at jeg faktisk blir irritert her. Ja jeg er en av de som ikke ammer, og jeg har mine grunner, men det er da ikke for og kunne reise bort og for og feste! Men nå har det blitt sånn at jeg ikke har ammet noe særlig, og jeg har da muligheter til kanskje og gjøre andre ting og.

Jeg har reist bort på kjærsteweekend da tulla var 3-4 mnd, har vært og festa. Men dette er jo mulig siden den amminga gikk åt skogen. ikke tro at mange velger bort amming for dette.

Og man trenger ikke være en dårlig mamma for og dra og feste. Kanskje noen har hatt det kjempetøft i svangerskapet og trenger en liten pust? Og det er 365 dager i året, nok dager til og finne på noe sammen med barna. Vi gjør masse ting med barna våres, men kan og gjøre ting alene.

Jeg vil selv si jeg er en super mamma med blide og fornøyde barn som får massevis av kjærlighet fra hele familien. Selv om vi faktisk kan reise litt fra de og ta oss en fest!

Skrevet

Uff, alt enkelte gidder å bruke tid, energi og krefter på! Folk er forskjellige, skjønner dere ikke det? Et barn dør ikke av at mor tar seg litt "fri". Kanskje det er veldig viktig for henne.

Bry dere m deres egne saker! Ikke rart det er krig!

Skrevet

Jenta mi er straks 6 mnd, har ikke vært på byn eller noe enda, men sambo har jo passet henne i noen timer, hvis jeg skal til frisøren eller noe liksom:)

Men jeg hadde ikke klart å dra snuppa mi. Og i hvertfall ikke en hel uka, en natt blir nok ikke nok ja, er også bare 22 år!

Skrevet

Hei og hå. da sønnen vår var 7 uker gammel overnattet han hos søstera mi. jeg ser da ingenting galt i det?? Hun syns det var kjempestas og vi fikk slappet av og sovet ut og kost oss. Vi hadde ofte barnevakt men aldri mer enn en natt. Man kan da amme for det om, det er jo bare å pumpe seg....

Og man er da som regel både en far og mor og da kan jo faren ta seg av barnet:)

Skrevet

jeg snakker ikke om bryllup, svigermors 50års dag osv.. jeg snakker om de som dra på fylla etter en mnd eller 2... bare for å gjøre det. det er forskjell det. og å slutte å amme bare for å få lov å feste når de vil.. å reise bort en uke for å være kjærester etter et par mnd som foreldre..

barn merker det når mamma og pappa er borte..

Jeg mener dette..fast bestemt.. hehe.. :)

HI

Skrevet

Når mini var 3 uker, var jeg i bursdagsfest, og mini var hjemme med pappaen. Han tok flaske og alt gikk kjempe fint.:) Nå er jeg en av de som mener at far og mor er like verdig, så ser ikke problemet med at mor tar seg en tur ut og far er hjemme!!!

Når det ommer til å reise vekk på ferie å sånn så hadde jeg nok ikke gjort det når barna bare var noen mnd. men når mini var 8 mnd, så var meg og mannen vekke en helg i bryllup. Vi hadde det veldig kjekt, og var deilig å kunne sove ut om morningen. MEN jeg savnet mini masse masse, og var kjempe deilig å komme hjem igjen:)

Ellers så har vi ofte hatt barnevakt sånn 1 natt her og der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...