Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Blir litt lei meg når jeg bare er i uke 22 og veit de ikke får gjort så mye enda.. Våknet med intense smerter i høyre siden av magen, hele høyre siden. Klarte ikke stå opp selv så måtte få hjelp. Klarer såvidt å gå. Men det er en annen smerte enn jeg hadde når jeg hadde rier,så jeg tror det må være noe annet, men hva? Smertene er over hele høyresiden, inni liksom, og nedover - stikker litt i underlivet - inni... Blir jo engstelig da, men de sa jeg bare fikk komme så får vi se på det. Nesten litt fælt å ringe de, tenk om det ikke er noe som helst da. Tenkte på tarmene.. ting og tang der kan jo være smertefult, men har gått på do (nr2) flere ganger daglig i det siste, og har ikke hatt noe problemer med det tidligere... Dette er liksom en smerte som kjennes når jeg sitter rolig, og forverrer seg sterkt når jeg står. Hele magen er generelt mer spent.. Venter på at mannen min skal komme hjem fra jobb og kjøre meg, så får vi se. Noen som har opplevde noe lignende?
meg & to små vampyrer Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Ånei, det der høres ikke godt ut. Jeg har vurdert å ringe føden selv flere ganger i det siste pga så veldig vonde og hyppige kynnere, men det du har er jo noe annet sikkert. Håper det ikke er noe farlig... Klem klem:)
Slinky Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Heisann, jeg hadde det slik på slutten av mitt første sv.skap. Hos meg skyldes det at jeg hadde ....hva var det nå igjen......noe med nyrebekkenet....det var noe væskeansamling som ifølge legen var ganske vanlig når man er gravid -----der ser du ....teflonhjerne altså. Men dette må sjekkes opp innimellom og jeg måtte på ultralyd også etter fødsel for å sjekke om den væskeansamlingen hadde forsvunnet. Så det er bra du skal på føden og sjekke deg. Hos de med mye væskeansamlig så satte de inn ett dren forklarte legen meg, så det er ikke helt ufarlig å gå med. Lykke til, det er ikke noe godt å ha disse smertene, man blir liksom litt ekstra redd og da forsterkes smertene liksom. Håper det bare er tarmene dine som spiller deg et puss.
hjjkaqhd Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Hadde også slike smerter på slutten. Da tok de UL av nyrene, og passet på det samme som på innlegget over her.
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Mega - husk å oppdatere oss når du har vært til legen da!
Gjest Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Hadde noe lignende i slutten av uke 22. Mye kynnere og vondt inni... Ble en tur på obsen og ble sjekket på kryss og tvers. Hadde mye utslag på blod i urinen men ble sendt hjem med beskjed om å ta kontakt om det forverret seg. Kunne være nyre eller urinveier sa de. Fikk aldri noen gode svar men nå er det nesten borte og jeg er kommet til uke 29!! Babyen sparker og herjer voldsomt så alt står bra til. Og jeg er ikke så engstelig siden jeg nå er kommet "så langt". Vil bare gi deg en god klem og ønske lykke til. Om du sliter litt med urinveier og nyrer kan det være forebyggende å drikke mye sur drikke som juice, og ellers mye mye vann. Unngå søte drikker, det gir næring til bakteriene..
kveitebolle Skrevet 18. mars 2009 #7 Skrevet 18. mars 2009 jeg var også til føden med smerter på høyre side, som strekte seg fra underlivet og opp på høyre side liksom:p jeg hadde smerter hele tiden, men de bygde seg opp på en måte, og på det verste kaldsvettet jeg og kastet opp... pga smertene.. av og til strålte det også ut til høyre benet og høyre side av ryggen. jeg ble innlagt med mistanke om for tidlig fødsel, men heldigvis så ser det ut til å vere en støtte muskel, den på høyre side som ikke helt klarer å følge veksten til livmoren, vis du skjønner? slik at når livmoren trekker seg sammen så strekker denne muskelen seg også, og det ga med meg utåelig smerter. det var iallefall ikke noe alvorlig med meg.. dette er en uke siden(var i uke 26 da jeg hadde disse smertene) det kan vere dette du også har? ikke vet jeg, men uansett så ønsker jeg deg veldig masse lykkee til:) og det er bra du kommer deg til føden og får sjekket dette:) lykke til
kveitebolle Skrevet 18. mars 2009 #8 Skrevet 18. mars 2009 jeg var også til føden med smerter på høyre side, som strekte seg fra underlivet og opp på høyre side liksom:p jeg hadde smerter hele tiden, men de bygde seg opp på en måte, og på det verste kaldsvettet jeg og kastet opp... pga smertene.. av og til strålte det også ut til høyre benet og høyre side av ryggen. jeg ble innlagt med mistanke om for tidlig fødsel, men heldigvis så ser det ut til å vere en støtte muskel, den på høyre side som ikke helt klarer å følge veksten til livmoren, vis du skjønner? slik at når livmoren trekker seg sammen så strekker denne muskelen seg også, og det ga med meg utåelig smerter. det var iallefall ikke noe alvorlig med meg.. dette er en uke siden(var i uke 26 da jeg hadde disse smertene) det kan vere dette du også har? ikke vet jeg, men uansett så ønsker jeg deg veldig masse lykkee til:) og det er bra du kommer deg til føden og får sjekket dette:) lykke til
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 18. mars 2009 Hei igjen jenter! Og takk for mange svar og erfaringer. Da er vi endelig hjemme igjen.. "øyeblikkelig hjelp" på sykehuset tar sin tid ja.. Fikk utvendig og innvendig UL, barna har det topp og mormunnen er lang og lukket - heldigvis. Urinprøver greie nok og bare litt forhøyet crp, men ikke nok til at de ser en infeksjon. Smertene har ikke gitt seg, så jeg skal bare ligge her på sofaen på rygg og vente. De lurte litt på blindtarmen, ingen som nevnte noe om nyrene i dag.. Om jeg merker feber eller ser (når jeg måler) at tempen stiger, skal jeg få komme rett inn igjen. Kan jo være noe som ikke har med graviditeten og gjøre - og at føden ikke var stedet, derfor kan man bli litt blendet som lege når man skal ta konklusjoner.. men selvfølgelig er det jo første sted man oppsøker når man er gravid med magesmerter.. Så jeg får bare vente og se om det avtar... er liksom ikke tiden å få en blindtarmbetennelse på i grunnen heller.. Får håpe det er noe strekkgreier som bare forsvinner av seg selv Bare så rart at det ikke har gitt seg siden kl åtte i morges... Godt å høre at barna har det godt inni der, et pluss ved hele den lange dagen...
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 18. mars 2009 #10 Skrevet 18. mars 2009 så flott at bebisene hadde det bra da ihvertfall! Får håpe smertene gir seg etterhvert.. Skjønner godt at du syntes det var skummelt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå