*Rutletutt* Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Har vært sykemeldt siden begynnelsen av februar pga svimmelhet og virus på balansenerven. Trodde det skulle gå kjappere over enn dette her altså...jeg fikk beskjed om å slappe av og å gjøre noen øvelser, og det har jeg gjort...til en viss grad...er jo ikke all verdens man får slappet av med to barn (som hadde omgangssyken en av ukene og som jeg ellers er endel alene med). Jeg tør ikke kjøre pga svimmelheten heller, så mamma er med meg og henter i bhg hver dag. Noen dager er ok, men så kommer det som kastet på meg og da er alt bare pyton! Vi reiser jo til USA for å gifte oss om ca to uker, og jeg må si jeg hadde håpet at jeg var litt bedre til da:o( Jeg blir fort sliten og "tom" og da blir svimmelheten verre, så jeg får nok ikke maks ut av den ferien, nei:o( *dagens syteinnlegg fra meg*
digger Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Hvor i landet bor du? Jeg ville dratt til en spesialist og fått "ristet" partiklene på plass igjen.
Gjest Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Sikker på at det ikke er krystallsyken ? Jeg hadde det, trengte 1 time hos ØNH-lege og problemet var borte.
Alba44 Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Usj da, Rutletutt.... Det var en lei situasjon rett før bryllup og greier.. Krysser fingrene for at du RASKT blir bedre ******************** Oppmuntringsklem fra meg.
Soloho Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Mamma er plaget med "krystallsyke" og får tilbakefall med jevne mellomrom. Pappa har lært seg denne manøveren, og Mamma legger seg på stuebordet. Etter noen få runder forsvinner det til neste gang hun må til pers igjen. ) Hehe. Det er verdt ett forsøk ihvertfall. Hadde vært fint å sluppet dette på bryllupsdagen! Lykke til. Fra lommelegen: Epleys manøver innebærer at du sitter på undersøkelsesbenken med hodet vridd til den ene siden. Deretter legges du raskt ned med hodet utenfor benken. Legen holder hodet ditt. Etter et halvt minutt vrir legen hodet ditt til motsatt side. Etter et nytt halvminutt ruller du deg over på siden mens hodet fortsatt er vridd ca. 45°, og hodet vil da være vendt mot gulvet. Denne manøveren gjentas om nødvendig flere ganger til svimmelheten er borte. Avhengig av om det er buegangene i høyre eller venstre indre øre som er rammet, skal hodet ditt være vridd mot samme side idet man starter manøvren. se også : http://www.uib.no/isf/utposten/1999nr4/utp99410.htm hvor dette er beskrevet og omtalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå