Gå til innhold

Helt utslitt av denne ammingen! Ammer annenhver time hele døgnet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesnupp er 6 mnd og 10 dager nå. I starten sov hun godt gjennom natten med maks én amming ved tre-tiden. Nå derimot holder jeg på å gå fullstendig av konseptet. Hun fikk to tenner når hun ble fem måneder og siden da har hun blitt mer og mer våken og krever masse pupp. Nå får hun grøt og vann ved 8-9 tiden når vi spiser frokost, etterfulgt av en pupp når hun legger seg ved 10-tiden. Så skifter vi bleie når hun står opp og får pupp før vi går ut. Før middagstid får hun en pupp til, før hun får grøt og vann til kvelds og en pupp før hun legger seg. Ganske normal og grei dagsrytme synes jeg, men jeg synes ikke det virker som hun spiser masse når hun får puppene i løpet av dagen. Men etter hun er lagt ved 18.30-tiden (da er hun trøtt og gnir seg i øynene) så våkner hun minst annenhver time helt frem til neste morgen som gjerne starter kl.06 for henne. Noen ganger våkner hun ved fire-tiden også og holder det i gang med sutring, skråling, sang o.l. De gangene hun våkner roer hun seg sjelden uten at jeg gir henne pupp. De fleste gangene suger hun godt av puppen og jeg føler at hun trenger den melken hun får. Men hvem som helst kan vel forestille seg hvor sliten man blir av å våkne annenhver time hele natten og i tillegg stå opp tidlig neste morgen. Har i tillegg ei på 2,5 år hjemme sammen med oss. Som regel står vi opp kl.07.

Så mitt spørsmål er om noen har noen tips? Jeg har prøvd å pumpe og gi på flaske om kvelden før hun legger seg. Jeg klarte ikke drive ut mer enn 60 ml og alt dette drakk hun opp. Hvis jeg f.eks. gir henne mme på kvelden når hun skal legge seg, hvor mye ville være normalt å gi og vil dette kanskje fungere som litt mer mettende og sjansen for at hun våkner så ofte bli mindre? Jeg liker egentlig å amme, men ikke når det blir så ofte. Jeg er sliten, har kort lunte og blir ofte i dårlig humør, og jeg føler det er en dårlig kombinasjon når jeg egentlig bør kose meg med denne tiden hjemme sammen med barna mine.Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kanskje hun trenger flere måltider med fast føde på dagen? Har du forsøkt å gi litt most potet eller gulrot i middagstider også? Kanskje hun tilogmed må ha et grøtmåltid til om dagen? Jeg vet ikke jeg, men kan kanskje være lurt å høre med hs? Håper det ordner seg for deg...!

Lykke til! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...