Gå til innhold

Noen som har barn som er store for alderen her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg ikke på om de er gode og runde, men om de er lange og kraftige uten å være for "fete" - hvis dere skjønner...

Jenta vår blir 3 år i mai. Hun har alltid vært stor/lang. Hun var 51 cm og 4670 gram da hun ble født, og nå bruker vi klær i str. 104/110 og hun veier nesten 17 kg. Men hun er definitivt ikke tjukk. Hun er helt passe.

Hun er langt fremme ellers også. Veldig for seg og tas lett for å være nærmere 4 år enn 3. Dette byr av og til på problemer, for man behandler jo gjerne en 4-åring annerledes enn en 3-åring. Man forventer mer av dem og irettesetter dem kanskje litt forskjellig, som f.eks. bruker ord som kanskje en 4-åring ville forstå men som jenta vår ikke skjønner skvett av.

Også alle kommentarene da. "HVA!!!??? er hun ikke 3 enda???", "men i alle dager så DIGER hun er for alderen..." osv. osv.

Jeg begynner egentlig å bli lei av å måtte si om igjen og om igjen hvor gammel hun er, for ingen tror meg første gangen jeg sier det.

Noen som kjenner seg igjen her? Er dere bekymret for hvordan fremtiden blir? Blir hun mobbet? Jenter skal jo liksom ikke være så lange de da. Eller vil veksten gjevne seg ut etter hvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at det kan være slitsomt, ikke er det særlig morsomt for ei jente å være stor heller. For gutter er det kanskje mer stas å være stor?

Barn vokser gjerne i rykk og napp og som regel blir det omtrent like store som foreldrene. De vokser selvsagt mest i puberteten og da ser man ofte at guttene tar igjen jentene.

Skrevet

8 åringen min har alltid vært stor for alderen, han er høy,men tynn som en strek.

Han bruker nå 10-12 år i klær, og har alltid brukt 1-2 størrelser større enn alderen tilsir.

Skrevet

Hvor lang er åtteåringen din? Min som fyller 8 om noen måneder er 135 cm, og får ofte høre at han er stor, men syns nå egentlig ikke selv at han er så stor...

Skrevet

Gutten vår er 9 og bruker str 12 og 14 åri klær... Han er litt "godt i hold", men ikke feit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...