Gå til innhold

9+0 i dag 5 dager til første ul, andresom har vært suuuper nervøse??


mammatilleander ogPatrick

Anbefalte innlegg

hei hei oktoberjenter=) i dag er jeg gått over i uke 9:) hver dag er en seier.. skal på ul på mandag, gruer vett av meg.. er så utrolig redd forat jeg skal få samme beskjeden som sist, forbereder meg liksom på det, selv om dette svangerskapet har vært helt annerledes enn da jeg mistet... er det noen som har tenkt på samme måte som meg og som har fått kjempe gode nyheter på ul????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vrt i akkurat samme situasjon som deg - bortsett fra at jeg ikke har noen barn fra før. For meg har det betydd at jeg mistet helt troen på at det kunne gå bra etter MA. Tror det første trimesteret i graviditeten er annerledes for de som har opplevd en MA. Under den første graviditeten tenkte jeg at så lenge jeg var kvalm, så lenge brystene var ømme og så lenge det ikke kom blod, så var alt i orden. Men det var feil, så nå tar jeg ingenting for gitt.

 

Jeg hadde min første UL på torsdag, og jeg regnet med at det kom til å gå dårlig. Jeg var veldig nervøs for hvordan jeg kom til å takle det. Heldigvis hadde jeg mannen min med meg. Først så vi bare en sort flekk, hvilket gjorde meg redd, for det var det jeg så sist gang når det viste seg at fosteret var dødt.Men så begynte det å skje ting, og gnekologen som etterhvert oppfattet hvor redd jeg var beroliget meg og skrudde på lyden slik at vi fikk høre hjertet. Jeg tror jeg hadde vært så redd at det tok et kvarter før jeg klarte å slappe av, og når vi kom ut i bilen begynte jeg bare å gråte. Endelig føler jeg meg gravid, og selv om jeg ikke kommer til å klare å slappe helt av før UL i uke 12, så føler jeg meg mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå så godt å høre at alt var bar med lille i magen din:)

jeg vil jo helt tro at alt er bra, men er liksom den ultralyden som kommer som ett mareritt, ordene om at "jeg ser fosteret men kan ikke finne hjertelyd" de går å gnager i hodet på meg hele tiden..

jeg håper dagene frem til mandag går fort så jeg bare kan få den ultralyden overstått... sist var jeg sikker på noe var galt, men kom allikevel som et sjokk på meg da det blei oppdaget... jeg tror nok jeg er mer redd denne gangen, så kan jo være psyken som lurer meg trillrundt denne gangen.. jeg har jo den fordelen av at jeg har en liten gutt på to år, så jeg veit jeg kan få friske barn (samme pappa med alle tre)

 

jeg hååper virkelig det går veien for deg denne gangen W82, du fortjener det syns jeg:) skal krysse fingrene for deg jeg:)

 

vi får bare prøve å ha troen der:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en MA med utskrapning i begynnelsen av januar, og ble gravid igjen med en gang uten å ha hatt mensen i mellom. Skal på ultralyd på fredag og gruuuuer meg! Aner ikke hvor langt jeg er kommet, det kan være alt mellom 6 og 9 uker... Er så spent på om alt er bra, spesielt siden jeg hadde en bitte liten blødning på lørdag... Grøss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du dessuten vet at det ikke er noe galt med deg eller kombinasjonen av deg og pappaen er det utrolig liten sannsynlighet for at du skal ha to aborter på rad - og særlig to MA'er. Jeg leste at sannsynligheten for å ha to aborter på rad var ca 2,8 %. En av fire spontanaborter er MA'er, ergo er sannsynligheten rundt 0,7 %. Tror du skal regne med at det går bra. Når du har vært på ultralyd og alt har gått bra er det dessuten enda mindre sjanse for at noe skal gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går over i uke 11 i morgen og er fortsatt kjemperedd. Skal på ny ultralyd på onsdag, da jeg er 11+6, så hvis alt er i orden da håper jeg at jeg kan klare å slappe av og bare glede meg.

 

Man blir litt ødelagt av å miste rett og slett..

 

Håper det går bra med oss nå!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann:) kjekt å se deg her igjen, ikke sett deg så mye i det siste! Jeg var på tidlig ul i forrige uke 8+1 og var helt nervevrak før jeg skulle inn...det var jm som tok imot datra mi som skulle ha den da så jeg valgte å se det som et tegn. Da hun begynte å skulle se, stoppet hjertet mitt omtrent. Jeg klarte ikke å se noe, så livmora, men mer som en svart flekk bare. Tankene raste igjennom hodet og da jeg så noe som sikkert skulle være fosteret men ikke noe hjerte, fikk jeg skikkelig flashback til forrige ul:( Men etter få minutter så jeg plutselig noe som pulserte og hjertet slo det gitt:) Likevel klarer jeg ikke helt å tro at dette skal gå veien da, men er mye roligere og optimistisk nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen...Er 9+0 i dag jeg også,såvidt jeg vet...Og skal på ul i morgen. Jeg var på ul i uke 6 også,hvor jeg så et bankende hjerte,men jeg har jo opplevd å miste etter jeg så det sist gang,så aner ikke lenger hva som skal til for å få troen min opp på dette.

Jeg er dritnervøs for hva jeg evt får høre i morgen, heldigvis skal sambo være med.

Jeg også har en jente fra før,med sambo,så jeg vet jeg kan få det til...Men har siden dess mistet 3 ganger (2 sa i uke 6, 1 bo oppdaget uke 8)... Sist dagen etter å ha sett hjerteaktivitet (dvs legen meeente han syns han så hjerte banke, jeg så detjo i grunnen ikke. Han kan ha gitt meg falsk trygghet siden han vet historien min)...

 

Jeg syns det var måneder til ulen min, men dagene har faktisk gått fort når jeg kjenner på dem i dag...

 

Jeg snakket med magen min i går og lovet at så lenge jeg fikk treffe den sprell levende dingsen i magen i morgen,så skal jeg begynne å tro på den,- og ikke slutte å tro på h*n før dagen jeg dør....Jeg føler sånn med deg, jeg gruer meg veldig til i morgen.... Det blir en lang dag fram til halv to gett.....Tvi tvi til oss begge,- finn på noe kjekt å gjøre i helgen, noe som får tiden til å gå....Og når mandag endelig kommer så skal dette gå prima ballerina bra! Bare så du vet det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jentene;)

tuuuuuuuuusen takk for støttende orde og statestikker var veldig godt å lese:)

 

lillypia koselig å "se" deg igjen:) lenge siden vi har pratet nå:)

og uglemamma lykke lykke til i dag:)

 

 

 

og til alle dere andre vil jeg også si lykke lykke til, dette skal gå bra for oss denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på ultralyd og fått en liten knert på 1 cm med stort bankende hjerte:-) Terminen ble satt litt tilbake, så nå må jeg hoppe over i November-klubben. Lykke til på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...