Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Skal føde i vann denne gangen, og er litt spent. Er det smertelindrende eller oppskrytt? Hadde en lang fødsel med epidural sist, vil derfor prøve noe annet denne gangen...
Johan Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Jeg lurer også på om jeg skal prøve det, hadde også lang og kavete fødsel sist. En slektning av meg er jordmor, og hun sier det er veldig fint. Jeg lå i badekaret en del som smertelindring/framprovosering av rier sist, og syntes det var behagelig lenge. Men når riene ble skikkelig kraftige mot slutten synes jeg det var ubehagelig, fordi det var så vanskelig å bevege seg. Så jeg er litt usikker....
KarLuc +1? Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Jeg hadde planer om å føde i vann med jenta mi. Brukte det som smertelindring, men da jeg ikke orka å bytte vann (blei jo fort litt kaldt) så mistet det efekten liksom. så orket ikke mer da det sto på som værst...
trollmor:) Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Jeg fikk min første i vann, og syns det var en fin opplevelse. Hadde kraftige, tette rier og da jeg kom i badekaret, ble de mer reglemessige (dvs. jeg fikk faktisk noen pauser:)). Med nummer to var planen igjen vannfødsel, men det rakk jeg aldri. Nå venter jeg nummer tre, og har et stort ønske om vannfødsel igjen. Er helt overbevist om at det varme vannet lindret. Jeg vi i alle fall anbefale dere å prøve det, er jo ikke verre enn å gå opp av karet om det ikke føles bra.
Underveis --> Skrevet 18. mars 2009 #5 Skrevet 18. mars 2009 Jeg har også lyst til å prøve badekaret, men min store plan er å ikke ha en stor plan. Jeg vet at jeg har alt av tilbud på Ahus, og at jeg gjerne vil føde i vann dersom det er mulig, men man kan ikke planlegge en fødsel i detalj. Å føde i vann er derfor bare et ønske, siden jeg eeeeelsker å ligge i badekar, men jeg innstiller meg på at fødselen blir et helvete slik at jeg ikke orker å ligge der uten annen smertelindring ;-)
Mamma Mim Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 Prøvde med forrige å være i badekaret på rommet mitt på føden, men måtte gi opp.. Jeg ble så stresset av å ligge i badekaret gjennom riene, at det fungerte dårlig for meg.. Ville helst stå å henge på samboer gjennom riene..
rebno Skrevet 18. mars 2009 #7 Skrevet 18. mars 2009 Födde i badekar på ABC sist och jag kan inte tänka mig att föda på annat sätt. Var på ABC kl 6 på morgonen, efter att gått hemma med ganska smärtsamma rier några timmar under natten. Var då öppen 3 cm. Fick klyster och dusch och hoppade i vattnet. Jag satt böjd över badkars kanten under födseln, Kände mig som en liten båt som gungade på vågorna... födseln gick raskt - 3 timmar senare var lilljenta ute. Nu när jag ska föda för andra gången i april, är mitt enda krav att det finns ett badkar och obegränsat med varmvatten. Vattenfödsel var en flott upplevelse men den är inte smärtfri men det var jag inställd på. Jag tror att födseln gick så fort för att jag slappnade av i vattnet och jobbade med smärtorna. Jag önskar dig all lycka till!
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. mars 2009 Takk for det. Jeg skal også på ABC, og håper jeg får en like bra opplevelse som deg:) Vet jo at det gjør veldig vondt uansett, men så lenge det ikke tar altfor lang tid..noe jordmor er overbevist om at det ikke gjør siden det er andre gang... Så lenge jeg får litt pause mellom riene skal jeg klare det!
Perledykkeren Skrevet 19. mars 2009 #9 Skrevet 19. mars 2009 Hei på deg. Jeg har født to barn i vann på ABC og skal jammen gjøre hva jeg kan for også å få lov til å føde tvillinger i vann som er på vei nå. Mine erfaringer; deilig og smertelindrende; hvis du opplever at det blir for varmt så gi mannen jobb med å væte en håndkle i kaldt vann og legge dette på skulder/under ansiktet slik at du får denne kalde dampen nær ansiktet. Perfekt m varme rundt kroppen og friskt/kaldt vann opp mot ansiktet. Jeg ble rådet å prøve å gå på do for å tømme blæren mot slutten av første svangerskap og gjett om jeg kjente forskjell når riene kom oppe av vannet.....hadde jeg fått lov hadde jeg løpt tilbake og stupt oppi karet (HAHAHA). Ikke bare fikk jeg føde i vann, men de utrolige fantastiske formidable jordmødrene på ABC spurte om jeg ville ta i mot mitt eget barn ......og det ville jeg jo. Så etter at hodet var ute så snudde mann og jordmor meg fra knestående til bakoverliggende stilling. (mannen holdt meg under armene slik at jeg hadde armene fri også var det bare å ta imot og trekke barnet rett opp på brystet (SUKK). Jeg lever i den troen at jeg har hatt de to beste fødslene i hele verden (he he he) og jeg er helt overbevist om at mye av dette skyldes den deilige stemningen og tryggheten ¨på ABC og at jeg fikk muligheten til å føde i vann. Lykke lykke til hilsen misunnelig ABC mamma som ikke får føde der denne gangen grunnet tvillinger......
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 20. mars 2009 Hørtes jo helt fantastisk ut! Nå gleder jeg meg nesten:) Har gruet meg endel for jeg husker godt smertene fra sist...Tror den tryggheten du snakker om har mye å si, at man er bedre rustet psykisk, og da blir sikkert smertene lettere å takle også. Forrige gang følte jeg meg så bortkommen og hjelpeløs. Jordmoren min på ABC har overbevist meg om at det ikke vil skje denne gangen, og det tror jeg på! Lykke til med tvillingfødsel - får håpe du kan føde i vann uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå