Gå til innhold

Hva mener dere er vanlig høfflighet hos barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss fokuserer vi på

- ja takk og nei takk (ikke bare ja og nei) når noen spør

- takk for maten / kan jeg få lov til å gå fra bordet

- bli sittende til alle har spist opp (eller får gå hvis han spør pent)

- hilse pent (si hele navne og gi hånden når vi møter noen han skal hilse på)

Det var visst det jeg kom på i farten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på alderen på barnet synes jeg. Jeg forventer ikke at jenta mi skal bli sittende ved bordet til alle har spist opp, forventer ikke at hun skal spise opp maten sin.

Men hun sier pent tusen takk for mat, unnskyld om hun har sagt/gjort noe upassende, og hun sier kan du være så snill å hjelpe meg, istedetfor HJELP MEG NÅÅÅÅÅ (som hun av og til gjør=)). Hun er 3 1/2.

Skrevet

Ening med allt borsett fra å sitte ved bordet til alle er ferdig. Det stresser ikke vi med før ungene er ca 3 år. Du kan ikke forvente at en 1-2 åring skal sitte så lenge som voksne.

Dette fungere veldig bra hos oss, regner med at det er masse delte meninger om akkurat dette ;o)

Skrevet

Neida, de helt små trenger ikke å bli sittende, men vi har en på 4 1/2, og hvis han får lov har han spist på 2 min. og vil ned igjen. Hvis han blir sittende spiser han mere (ofte salat-tingene), og så kan vi snakke litt mere om dagen hans osv.

Skrevet

jeg har ikke noe sånn liste, han kopierer alt jeg gjør uansett så så lenge jeg er relativt høflig, så blir han det også. men nå er han bare 2 da. får revurdere det når mamma ikke er den store helten mer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...