Gå til innhold

Slåsskjemper og snille gutter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helga var storebror på partay....Å nok en gang kom det til at en begynte å mobbe.Si stygge ting og provosere skikkelig.Vi har lenge sagt at han må snu og gå unna.Å det har han gjort.Men denne gangen lot han sinnet gå ut over en sneskavvel....En veldig hard og isete en....

Å det er jo bedre enn a han skulle mose den fjompen som holdt på.

Meeen,saken er den at handa ble håven og rød....Han bruker den greit.helt til i dag..Håven,følelsesløs,stikkinger og vondt....

Så nå blir det legetur alikavell.Dro jo ikke siden han ikke viste tegn til brudd eller noe....(har litt kunskap om det,trodde vi)

Det er oppå selve handa...Så vi får se da...

men så tenker jeg på dumt dette er.At han moser hånda blå for at andre ikke kan greie la han være i fred,men alltid plage.Gutten er snill,men er lei av mobbinga.Har pågått i mange år.Jeg er redd han en dag tar tilbake...Å hva da?

Nei,snille gutter har sinne di også...

mye skriving fra meg i dag,men.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utrolig tøft av ham å ikke la det gå fysisk ut over mobberen. Noe de fleste kanskje ville gjort. Istedet kjører han det ut fysisk på isete snøskavelen.

Høres nesten ut som om han kan ha fått et brist i hånda. Bør sikkert sjekkes ja.

Å være mobbeoffer gjennom år kan til slutt ende i noe som ikke er så bra.

Finnes det noe treningstilbud der han bor? Jeg tror på fysisk trening når psyken blir kjørt ned gang på gang. Å få ut frustrasjon gjennom fysisk jobb er knallbra. I tillegg finnes det mange kampsporter som også gir enorm selvtillit til utøveren. Samtidig som man får mye trening i selvkontroll og mestring av sinne. Noe som er helt topp i denne sammenhengen.

Kan du prate med ham om disse tingene? Kanskje få ham inn på tanken om å sjekke mulighetene der han bor på internat og pushe ham forsiktig til å begynne med noe fysisk trening. Kampsport er kanskje det som kunne være godt for ham på alle måter, både fysisk og mentalt. Og det er ikke å kimse av at når mobberne vet at noen driver med kampsport, så er de ikke tøffe nok til å gå på dem...for alle vet hvor feig en mobber er...en som trenger publikum for å være elak..

Håper det finnes noen muligheter der han bor og at han kan tenne på dette. Å få fokuset bort fra det vonde og inn på noe nytt og positivt er knallbra:-)

Krysser armer og bein!!!

Skrevet

Han har begynt å trene på skolen sier han.Å det er bra.Før var han med i judo.Å den sporten var topp på alle måter!! han var god å.Dro hjem medaljer innimellom.Men slutta da han skada seg og opptreninga tok tid.han mista så mye..

Mobbinga har gjort noe med han...Å jeg liker ikke at han tar ut sinnet slik...For en dag smeller det vel.

Han har mange gode venner,men det er jo disse pøblene som alltid skal ødelegge da.Føler meg så hjelpesløs.Kan ikke akkurat verne han med dyne rundt hele tiden heller..Å ikke får jeg blande meg inn sier han..Det forstår jeg jo.Men hva gjør jeg da? Sitter å se på at han blir så sint at han ødelegger seg??? nei,ungdomstia er ikke bare bare.

Vi rekner med han må i røntgen eller noe.Men håper han slipper.

Skrevet

Ja røntgen hører nok med..

Går det an at du forsiktig forsiktig prøver å få ham inn på tanken om å begynne med judo igjen? Uten at det blir mas. Om han likte det og var god i det, så vet han jo hva det er.

Og selv om opptreningen tar tid, så er det verdt det!!!

Åh, jeg håper han kommer inn på tanken og tar det opp igjen. Det er så bra og får kanskje litt av fokuset over på andre ting:-)

Og du, vil gjerne få gi deg en diger varm bjørneklem:-) Det er jammen ikke bare bare å være tenåringsmamma bestandig.....men du gjør en knall jobb, det skal du vite! Tenk, du har 5 barn, du er mormor og har stort sett alt alene hjemme. Det står det jammen respekt av!

Skrevet

Her er jeg veldig enig med Klatten, utrolig hva kampsport kan gjøre med selvtillitten. Ikke minst det de lærer ang. temrament.

Har en nevø som har blitt litt ertet, og etter at han begynte på karate har han lært seg å behersket sitt eget temprament. Noe som er bra, for før var han jo som en lemmen om noen ertet han. I tillegg kan det "skremme" de fra å mobbe.

Man gidder lliksom ikke å yppe med en som driver kampsport, være seg judo, karate, boksing, taekwondo, jujutsu, og så kommer jeg ikke på flere:-) For de kan legge deg i bakken uten å bruke rå styrke, og da blir det pinelig å være en mobber som blir lagt i bakken på et nanosekund:-D

Ellers kan noen av bena som går ut til fingene være brukket.

Skrevet

Han er litt på gli ang judoen.Snakka med han i går om dette,så nå får jeg bare tilby skyss og heiarop ;o)

Judoen er veldig bra for alle.Skikkelig fornøyd med rammen rundt det hele.Di jobber mot mobbing også.Men vi får se.

Gutten er værtfall på kanten til å ta igjen neste gang.men det håper jeg ikke skjer...For han er sterk....Årelang trening har gitt han kraft ja.

Jeg forstår ikke hvorfor di hakker på han hele tiden.han er alltid grei,hjelpsom mot andre,og veldig godt likt.Men det er jo noen som da ikke tåler han..

Røntgen viste ingen brudd.Di trodde først noen bein til fingrene var brukket,men han har bare mosa seg litt for hardt....Den hånda ser ikke god ut nei...

Skrevet

Så bra at han er på glid!! Pushe forsiktig og prøve å motivere. Snakk med ham om det og si noe om hva treningen kan gjøre for det mentale. Og det å takle sinnet.

Godt det ikke var brudd i hånda, selv om det høres vondt nok ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...