Gå til innhold

Ja til hijab....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...på skolen, i politiet, i senga, på håndballspillere, stavhoppere, på paven, på strippere, prostituerte, på deg, på meg, og selvsagt, på morra di!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe! Stemmer for parykker og andre rare hatter også!

Skrevet

Særlig på nonner:) For de kunne trenge en ny farge på den de har.

Skrevet

HVa er galt med hijab? Synes ikke hijab, eller tilhørende "Kjortel" er kvinneundertrykkende i det hele tatt,-om de vil bære det selv...

SYnes det er mer kvinneundertrykkende at vi "presses" til å se ut som et ideal som kun er oppnåelig for de få...Vi sulter oss, legger oss under kniven, bruker titusener av kroner i året på å se bra ut på håret (savner hijab når jeg har dårlig hårdag.....), klærne, sminken......

"Alle" skal grue seg og svette og klage på sen kommende bikinisesong,- og folk blir syke,- både fysisk og psykisk av det idealet vi streber etter..

Vi KAN velge selv hvorvidt vi vil strebe etter dette idealet eller ikke,- men det kan mange muslimske kvinner også,- altså,- de har mulighet til å velge religiøs klesdrakt eller ikke...

Så hva er mest kvinneundertrykende da jenter:

At vi har et ideal hvor vi skal se sexy, freshe, "tagbare" og lystne ut 24/7, eller at vi skal dekke oss til for at folk ikke skal se oss som "seksualobjekter",- men personer......

FOr å si det sånn,- første stranddag kunne jeg godt båret heldekkende burka, men det går seg til utover sommeren da:o) Men skal ikke se bort ifra om jeg skulle VELGE, mtp religion/personlig overbevisning,- så hadde jeg valgt å dekke meg til i det offentlige rom... Nå har jeg hverken en politisk overbevisning eller religion som tilsier noe sånn, så jeg følger "den vestlige" standard når det kommer til kleskoder,- og i dagens "back to the 80's" er jeg virkelig i tvil om den er så frigjørende og flott osm vi vil ha det til...

Skrevet

Også sombrero......

For ikke å snakke om allle som kjører båt SKAL ha Sabletann hatt og sverd!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...