Gå til innhold

Dere som har mellom 1,5 og 2 mill i boliglån

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye betaler dere i mnd? Er det bare renter, og hvilken rente har dere?

Jeg er klar over at det har vært en del slike innlegg i det siste, men de fleste skriver ikke hvilken rente de har på lånet, og da er det mer eller mindre verdiløst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Også glemte jeg å spørre om hvor lang løpetid det er på det ;)

Skrevet

Vi har 1,646 i lån..

Vi har 30 års løpetid, og 2 års avdragsfrihet som vi er ca halvveis i..

Pr nå betaler vi 6000,- i mnd, blir ikke så veldig mye mer når vi betaler avdrag også..

Effektiv rente på 4,47%

Håper på ny nedgang så det blir enda bedre :)

Når vi tok opp lånet hadde begge 100% jobb og 9700,- ut i mnd på lånet MED avdragsfrihet.. ca 7,35% i effektiv rente..

Nå har jeg måtte gå ned i 50% stilling pga finanskrisa, så det er VELDIG godt at renta også gikk ned...

Skrevet

Off, håper for deres del at renta går ned. Det der hørtes stress ut.

Takk for svar :-)

Skrevet

Kan jeg forresten spørre hvor stor del av kjøpesummen dere lånte siden dere har den renta?

Skrevet

4,4 eller noe tror jeg det er nå. Betaler rett under 10 000 nå fra april av. Har 30 års løpetid på 80% og 10 år på 20%. Betaler bare avdrag på 20%'ene nå, og betaler på resten når det er nedbetalt.

Skrevet

vi lånte 100% og fikk 100 000,- ekstra med kausjonist..

Førstehjemslån.

Hilsen hun med 50% jobb :)

Skrevet

Hvor stort er lånet?

Skrevet

2mill og betaler 18 000 i måneden:S

Skrevet

1850 000 mener jeg det er nå. Husker ikke, for det går fra mannens konto, og jeg vet at det er mange mange år til det er ferdig betalt, så er ikke så viktig for meg hvor mye det er :P hehe

Lånte 100% av kjøpesummen, førstehjemslån

Skrevet

Hvorfor betlaer du så mye? Har du veldig kort løpetid på det?

Skrevet

NEi har 40år.Men det er fellesgjeld på 1,7mill og tilskudd altså annet lån fra banken på 300.000kr. Hilsen hun som betaler 18 000 i mnd

Skrevet

Vi har 2,5 mill i lån vi. 2 mill i husbanken som vi betaler rett over 10 000 på i mnd. For øyeblikket betaler vi bare rentene, men vurderer å betale avdrag også nå som renta er på vei ned. Husbanken har vel fremdeles litt høyrer rente enn bankene ellers, tror det er rett over 5%, men den settes ned nå i april. Har et etterslep på 3 mnd både ved rente-nedgang og -oppgang. 500 000 har vi som startlån i kommunen. Der betaler vi ca 9000 i kvartalet. Det er også avdragsfritt for øyeblikket.

Totalt har vi lånt 75% av verdien på huset.

Nedbetalingstida er på 25 år.

Skrevet

ca 1,8 i lån

fastrente i 10 år (5,5 % eff rente)

30 års løpetid

betaler 10700 i måneden.

Skrevet

Vi har 2 lån. 540.000 er igjen i husbanklån som vi betaler 15000 i kvartal og 40.000 ned per år. Så det er vel 10 år igjen på den.

Så har vi tatt opp fleksilån for båten, det er 1 mil blank. Vi betaler rundt 4% i renta, avdrag styrer vi selv. Betaler nå 16.000 i mnd på det, vil være ferdig med det på under 10 år.

Skrevet

Hei,

vi har totalt 2,1 i huslån og 246 000 i billån. (dette skal inn i huslånet når vi refinansierer til sommeren. Og kommer forhåpentligvis også under 60 %)

Vi har 4,46 % i renter (DNB Nor) og betaler 12560,- pr mnd, og vi tok lånet over 25 år for halvannet år siden.

Kunne nok spart litt på å ta det over lengre tid, men så lenge vi har råd betaler vi så mye som mulig nå.

Av disse 12 560,- er 7681,- renter... Så banken skal ha sitt..

Skrevet

Vi har lån på huset på ca 1,5... Vi betaler ca 9500 i mnd og renta er på ca 6,5%.. Avdraget er på ca en 1000 lapp av dette i mnd.. 30 års nedbetalingstid. Jeg er 21 år og samboer er 25 år. Vi tok opp 100% lån for 2 år siden..

Skrevet

Steike. En bolig med slike vilkår hadde jeg aldri i livet kjøpt, det er i hvert fall sikkert. Når går beløpet ned da?

I løpet av 40 år kommer dere til å betale 8 640 000 om dere skal betale det hele samme hele veien...

Skrevet

vi har 2,2 i boliglån, over 25 år. Ingen avdragsfrihet. Betaler 12050 i mnd nå, rente på 4,5 tror jeg det er.. Ingen husleie i tillegg (selveier) Når renta var på sitt værste skulle vi betale 16500 i mnd (den siste varslede renteoppgangen på 0,5..) Heldigvis ble det ikke gjennomført, renta gikk ned. Og den må gjerne gå ytterligere ned for min del.. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...