Gå til innhold

Trening


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 7 uker på vei - og egentlig en treningsnarkoman. Har stått over trening i to uker nå pga blødninger, men er snart klar igjen. Pleier trene blå sykkeltimer på sats, og de blå styrketimene. Er selvsagt redd for å gjøre noe galt. Andre som også trener? I så fall, hvordan?

Trenger tips og råd - om ikke annet en bekreftelse på at det er helt ok å fortsette....

Klarer meg ikke uten trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trenger også råd og tips. Trener også en del til vanlig. Jeg har lest litt her og der og konkludert med at det ikke er så lurt å løpe og sprette for mye. Jeg pleier å løpe en del så trenger også innspill til alternativ trening. Jeg har planer om å melde meg på yoga for gravide når jeg er 3 måneder. Dette er et kurs de tilbyr på Elixia men de har sikkert noe lignende på SATS. Ellers har jeg syklet og trent styrke. Svømming skal visst være bra så tenkte jeg skulle begynne med det snart også. Eller ble jeg skuffet over at de ikke hadde treningsveiledere som hadde noe særlig peiling på trening og graviditet. ...og at jeg ikke kan ta badstu :-/

Uansett, jeg trener litt mer forsiktig i første trimester for å være på den sikre siden. Det sies at toppidrettsutøvere trener som vanlig i graviditeten men jeg tar ikke sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips her er å lytte til kroppen, er du uopplagt så ikke tren, eventuelt ta kun en halvtime!

Jeg er også vant til å trene to til tre ganger i uken. Har nå gått ned til to + en tur eller to. Jeg har begynt å trene mer spinning da dette holder kroppen i balanse uten for mye sprett (anbefalt).. Liker den som er 40 min også trener jeg 20 min styrke etterpå. I tilegg er jeg litt redd for for harde mageøvelser, men det er kanskje psykisk? Jeg kommer til å trene så lenge jeg kan. Vil at kroppen skal være i god form til å takle det som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

 

Jeg er også utrolig skuffet over hvor lite informasjon vi får fra treningssenterne. Jeg trener på flere forskjellige sats-sentre, og det verste er at de alle har gitt meg ulik info om hva jeg bør gjøre. Et sted sa de ikke tren styrke, det andre stedet sa det tren styrke. Så sa de ikke tren mage, så på neste igjen; tren mage!

Er enig i at det viktigste er å lytte til kroppen, men blir så nervøs av det... Lytter kanskje litt for ggodt etter, og blander sammen "vanlig sliten etter jobb og trening" og " jeg er gravid og bør ta det med ro". Har også hatt noen blødninger som har gjort at jeg blir ekstra nervøs. Det kom selvsagt like etter en beinhard styrkeøkt.

Men jeg vil fortsette å trene ut så lenge jeg kan. Har ikke lyst gå opp for mye i vekt, og jeg vil være best rustet til fødsel og til tiden etterpå.

Dessutener treningen min form for terapi.

Spinning er bra - er det ikke?

Trener 5 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at hvis man har trent hardt før man ble gravid så kan man fortsette med det. Tror ikke man skal hoppe å sprette veldig hvis man ikke er vant til det fra før.

Selv trener jeg vann aerbics og det er vist en av de beste måtene man kan trene på hvis man er gravid ifølge instruktørene. Da kan man trene så 'hardt' man bare vil. Pga at man ikke får skader, man trener kunn mot sin egen vekt+ Ingen harde støt og sprett. Dessuten bra mot bekkenløsning etc. Anbefales på det sterkeste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også måtte slutte å trene pga blødning den siste uka.

nå håper jeg at jeg skal få lov til å trene igjen etter lege timen i morgen, skal på ul.

jeg pleier å trene 4 ganger i uka, 2 ganger kun løping. de andre 2 løping og styrke. (langkjøring og intervall)

men jeg venter til min lege sier at det er trygt.

har en litt krevende jobb også, så tar i et tak der og går hele dagen.

jeg går nå sikkert 1 mil om dagen uten om jobb. gåing tar en ikke skade av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...