Gå til innhold

Samlivsbrudd, mekling, familieterapi....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min samboer har bestemt seg for å gå fra meg... og vi skal nå til mekling. Vi er helt enige om hvordan vi skal gjøre det med barnet og vi er venner, så jeg føler at meklingen blir gjort først og fremst for at det er lovpålagt. Ikke har vi krav på noe støtter eller noe heller...

Men det jeg virkelig føler vi trenger er familieterapi. Syns vi skylder oss selv og ikke minst barnet og prøve på noe sånnt.

Er det noe sammenheng mellom mekling og familieterapi? Eller er mekling kun fordeling av omsorg osv...?

Noen som vet hvor man kan få familieterapi uten at det koster skjorta?

På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ringer Helsestasjonen, eller familiesentere i komunen din så er det de som hjelper deg med det. Og da er det gratis

Gjest Orkideen
Skrevet

Familievernkontorene gir gratis parterapi.

Skrevet

Takk for svar!

Det er familievernskontoret vi skal til på mekling. Og samboeren min ringte for å bestille familieterapi, men fikk da beskjed om at det var mekling vi måtte ha.... Og da ble vi litt forvirret. Papirene vi har motattt dreier seg kun om mekling og terapi er ikk nevnt med et ord. Nei, vi får se når vi kommer dit!

Skrevet

Hvis dere har bestilt mekling er det ikke rart de ikke tilbyr familieterapi. Da regner de jo med at dere har bestemt dere for å gå fra hverandre. Hvis dere trenger parterapi må dere selv bestille time til dette, men flere steder er det flere måneders ventetid for dette.

Skrevet

Vi har bestemt oss for å flytte fra hverandre ja, men det er mest for å prøve å redde forholdet og finne tilbake til hverandre i fremtiden. Vi ringte kontoret å spurte om familieterapi og fikk beskjed om at det er mekling vi trenger...

Skal ringe å høre med dem igjen jeg tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...