Gå til innhold

Nå er jeg så DRIT LEI!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er ikke sammen lenger, BF valgte å gå fra meg pga jeg var gravid. Han ville ikke ha flere barn. Håpet hans var nok at jeg skulle ta abort, og så skulle han komme tilbake. vel, jeg tok ikke abort, og nå har jeg to barn med denne mannen...'

Er så lei nå. Jeg kan ikke ta en ENESTE avgjørelse. Samme f... hva jeg gjør, truer han med å drepe seg selv. Samme f.. hva jeg sier truer han med å ta sitt eget liv. Jeg lister meg rundt på tåspissene for å ikke provosere han, men det blir feil uansett. Feks forrige uke skulle jeg en liten tur sammen med 6åringen, og bad søstra mi komme og passe babyen en time. Dette hadde han fått hørt og lurte på hvorfor jeg ikke spurte han. Jeg måtte ha noen hit på kort varsel, søstra mi er naboen min. Han bor to mil unna... og for å si det rett ut, er han ikke lett å be heller. Da skulle han ta livet av seg selv, for jeg satte han i et dårlig lys... Jeg kan komme med eksempler i fleng, men gidder ikke nå...

Det siste er at han ringte hit for å kjefte på meg pga jeg har bedt feil personer om å hjelpe til i dåpen til mini. Han ville ikke ha noe med dåpen å gjøre, sa han da jeg bad han hjelpe meg... Vel, da jeg hadde fixa det, ble han sint. Nå kunne jeg bare fortelle ungene mine hvorfor de ikke har noen pappa, og samtidig fortelle de at det er min feil. For han kom til å forsvinne... Muligens flyttet han til utlandet, og vi kom aldri til å finne han igjen...

Jeg er helt utslitt av alle truslene hans. Jeg gidder ikke mer nå. Hva skal jeg gjøre?? Og ikke kom å si at jeg ikke må provosere han, for det gjør jeg IKKE. Jeg er så spak som et lam i forhold til ham. Heller ikke si jeg skal føye han, for det gjør jeg hele tiden. Men han lurer meg inn i"feller", feks sier han at han ikke gidder bry seg, og at jeg kan ta den avgjørelsen (feks når det gjelder hvilken barnehage vi skal søke), og så kommer han etterpå og truer meg med det ene og det andre pga jeg ekslkluderer han.. Åååååååååååå.... jeg er så sliten!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva HAN velger å gjøre med SITT liv er IKKE ditt problem ! tøfft men sannt, disse truslene fungerer og han bruker de fordi han kan styre/kontrolere deg med dem. Neste gang han truer svarer du nettopp det ! Vet det koster deg litt men du er IKKE ansvarlig for hans lykke eller liv.

Kjør livet ditt og ungenes etter det som er best for deg, han har selv valgt å melde seg ut av det ved å forlate deg . Skulle han ønske å melde seg inn i livet deres igjen får han selvfølgelig gjøre det men du må da sette grenser slik at han oppfører seg som en voksen mann.

Vet det er tøfft, har vært der selv...( her er det ro nå, bf er fortsatt i livet men har selv valgt å holde seg unna;-)

lykke til !

Skrevet

Om han tar livet av seg så er det ikke din feil og du kan ikke gå å liste deg rundt bare for at han sier det. Djangsen for at han gjør det er også utrolig liten, det er bare en ting han har funnet at går inn på deg så det bruker han.

Hadde det vært meg som fikk slikt servert så hadde jeg git tbeskjed om at da får han bare få det overstått for jeg er lei av å høre om det hele tiden.

Men ihvertfall gi beskjed til han at når han sier ahn ikke vil jelpe eller være med på en avgjørelse så kan han ikke komme i ettertid å klage. Om han ikke er enig da er ikke ditt problem.

Jeg ville også skrevet ned allt dette med dato for hver gang dere snakker sammen og tatt godt vare på det. Innkall til meklingsmøte når du har samlet opp litt.

Og blir det ikke bedre hadde jeg skaffet en advokat og gitt beskjed om at all kontakt skal gå gjennom der. For det han driver med er trakasering og kan faktisk politianmeldes.

Spiller ingen rolle om det er seg selv han truer med å skade og ikke deg.

Når det kommer hele tiden og brukes for å ødlegge dit liv.

Skrevet

Jeg er helt enig i at dette bare er trusler og at han aldri kommer til å GJØRE det...

MEN, jeg tenker jo: hva om? hva om dette er den gangen han faktisk mener det? Hva om han gjør det, og det siste jeg sa, var at han bare måtte gjøre det?

Skrevet

Hei!

Det første du må gjøre er å skaffe deg en advokat, har du 250 000 eller mindre i året har du fri rettshjelp. jeg vet ikke hvor i landet du bor, men i bergen er det en flott advokat som heter Trine Ryst, Advokatfellesskapet. Super dame, som virkelig hjelper deg.

Neste gang han truer med å ta livet av seg ringer du legevakte og legger inn bekymringsmelding. Fortell at det er kommet mange slik og de begynner å bli veldig hyppige. Du er redd for hva han kan gjøre med seg selv.

Ring politiet å snakk med dem, fortell hvordan han holder på. De kan hjelpe deg. f.eks ta en telefon til han og snakke med han, få han til å forstå hva som er akesptabelt og ikke. Hvis ikke får du anmelde han for trakkasering og få besøksforbud.

Personer som er psykisk ubalanse om det er mann/kvinne, sliter med at de bestemmer og ombestemmer seg hele tiden og ser ikke konsekvens av handling.

Jeg vet ikke om du bor på et stor eller lite sted i forhold hvor lett det er til å få hjelp.

Send meg en personlig melding hvis du trenger mere hjelp

Skrevet

Herre Gud det her høres ut som eksen min!! Du har vel ikke kopiert han??

Skrevet

Jeg skjønner at det er en vanskelig situasjon, men du må ikke la han kontrollere deg på den måten.

Ene eksen min (vi hadde ikke barn da) sa at han ikke ville leve mer da det ble slutt mellom oss. Han sa det til og med til mamma da hun snakket med han. Mora hans døde like etter det ble slutt mellom oss, og da sa han at mora hans sitt siste ønske hadde vært at jeg skulle gi han en sjanse til. Og så sa han at niesa hans på 4 år hadde spurt hvorfor jeg ikke ville være tanta hennes lengre. Jeg vet ikke om noe av dette er sant, men det var jo bare for å få meg til å få dårlig samvittighet. Men det funket ikke! Jeg var ferdig med han, og ingenting kunne endre det.

Han ble sammen med ei anna dame, men etter de hadde vært sammen en stund kontaktet han meg igjen, og drev fortsatt med det at han ville ta livet av seg. Det jeg gjorde da, var at jeg sendte en melding til storesøstra hans, der jeg fortalte hva han sa. Følte vel at han var mer deres ansvar enn mitt.

Nå, fem år etter det ble slutt med oss, sitter han der med kjæreste og ei nyfødt datter, og har det kjempebra :-)

Ble langt dette.....poenget er vel at eksen din nok driver på som han gjør for å få deg til å få dårlig samvittighet o.l., men at når han bare får nok tid, så vil han gå videre. Men imens, så må du ikke la han kontrollere deg slik. Du sier jo at du gjør alt du kan for at han skal bli fornøyd. Du får forholde deg til han på en normal måte, og om han ikke godtar det, så får du prøve å bare ignorere det.

Du trenger jo ikke si til han at han må bare gjøre det. Men du kan jo si det på en finere måte kanskje? Hva med å fortelle han at du syns det er veldig trist, spesielt for barna deres sin del om han velger å ta livet sitt, men at det er ene og alene hans valg. Hva han velger å gjøre med livet sitt har ikke du noen styring over, og heller ikke noe ansvar for!

Hvis du tror det er reell grunn til bekymring for at han skal gjøre det, så må du kontakte noen som kan hjelpe han. Om det så er familien hans, eller offentlige instanser. Du kan ikke fortsette slik! Når ser jo han at han klarer å kontrollere deg ved å true deg slik. Hvis han ser at du ikke lar deg styre av hva han sier, så kanskje han gir seg etterhvert. Det kan nok ta litt tid.... Eksen min brukte vel 2 år på å komme seg over meg (og vi hadde kun vært sammen i 2 år, og hadde ingen barn!), men han gjorde det til slutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...