drømme_venter på spiren - 1 MA Skrevet 18. mars 2009 #1 Skrevet 18. mars 2009 Har nettopp snakket med legen min, uten at jeg ble videre imponert over hva han hadde å komme med... Jeg tok blodprøver forrige uke pga lutealfase på kun 9-11 dager de siste 3 syklusene. Dette bekymrer meg veldig da dette kan være en årsak til at vi kan få problemer med å få til å bli gravide. Jeg vet eksakt når jeg har EL da jeg både temper, bruker FF og bruker EL test. Men legens svar var bare at "vi ser på prøvene at du har hatt EL", og at han mener jeg bommer på når EL-dagen er for det skal alltid være 14-dager fra EL til mens....????? Hallo?? Han mener jeg må stille spørsmålstegn ved de datoene jeg fastsettet for EL fordi hvis jeg har 9 dager så strider det i mot forskning? For et naut.... Hadde virkelig håpet jeg kunne få progesteron støtte eller noe slik at lutealfsen ble litt lengre, slik at et evt egg rekker å feste seg!!! Så da får jeg vel kanskje kontakte privat gyn i stede...allmennpraktiserende leger har tydeligvis ikke peiling! Ihvertfall ikke min...
Venter på lilletulla Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Takk du, dette vet jeg alt om.. Har etter en ma (uke12)i oktober slitt med å bli gravid igjen, hadde en tidlig sa i des også. Kroppen jobber for harde livet med å produsere el og sykulsene mine er det som kaller et mess.... Håpløst og frustrerende når alt tidligere har vært "etter klokken" Etter 4 mnd dro jeg til allemennlege for å få hjelp, men neida du... det gikk ikke, det var bare psykisk sa hun. Går det an? Håpet på bli tatt på alvor, da jeg kjenner kroppen min så godt at jeg vet noe er galt. Temper og følger med på kroppens signaler. Måtte "gråte" meg til en henvisning til spesialist, så sitter nå på gjerdet å venter, må vente til mai.. men sånn er visst vanlig. Sliter med at kroppen stadig forsøker å produsere el, men sliter med dette pga alt for korte sykler og lut.fase.. (nede i 5 til 7 dager...) Lut.fasen min har etter en mnd med akupunktur blitt til hele 10 dager DPO, men teperaturen viser at progesteronmangelen fortsatt er der, men håper å tror at akupunktur kan hjelpe meg før jeg må til lege for å få hormonell hjelp. Får progesteron støttende krem sammen med behandlingen hos aku. Jeg har troen på at dette skal løse seg i "kroppens" tempo, selv om jeg tidvis har det ganske tøft etter alt dette som har skjedd.. Lykke til
lioness* Skrevet 18. mars 2009 #3 Skrevet 18. mars 2009 Legen tar helt åpenbart feil. Skift fastlege eller krev en henvisning til spesialist i gynekologi, det er mitt tips! For øvrig er det ikke sikkert at lutelfase på 9-11 dager trenger å være for kort, det er mange som lykkes med å bli gravide med dette. Men skjønner at du vil ha sjekket opp litt med blodprøver etc.
Venter på lilletulla Skrevet 18. mars 2009 #4 Skrevet 18. mars 2009 Helt enig, en må stå på kravene! Selv om det ofte er ventetid hos spesialist, er det jo vikitg å bli tatt på alvor, og ikke bli ledd av når er presenterer et reelt problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå