Gå til innhold

Oppsigelsestid i barnehage og kontantstøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har fått beskjed av nav at en ikke får kontantstøtte i oppsigelsestid hos barnehagen?

Vi var tilbydt barnehageplass fra 12. januar, men siden pappan ble permitert sa vi fra oss den plassen uka før.

Nå er vi i krangel med nav fordi vi prøver å få kontantstøtte, siden gutten vår er hjemme med pappan.

Først fikk vi avslag fordi de mente gutten vår gikk i barnehagen. Da måtte vi skaffe en skriftlig bekreftelse fra styrer i den barnehagen, at gutten vår ikke går der.

Så er det ny behandlingstid på 3-4 uker.....

Så ringte jeg de her om dagen, og fikk da beskjed om at det er oppsigelsestid på barnehageplass og de gir ikke kontantstøtte de mnd den gjelder. Og siden vi sa opp etter 1. januar, er første mnd i oppsigelsestida februar....

At det skal være så vanskelig!!!!

Begynner å bli så sinna på nav nå merker jeg!!!

Mye fordi det hadde hjelpt oss mye å få disse pengene, siden han er permitert og jeg er student uten støtte fra lånekassen dette siste halvåret....

Men, de har kanskje helt rett i det de gjør...... Føler bare at de nekter oss det vi har rett på.....

Høres jo så enkelt ut egentlig, går ikke ungen i statstøttet barnehage, har en rett på kontantstøtte......

Sånn, måtte bare få ut litt NAV FRUSTRASJON :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav har nok helt rett i det de gjør ja. For dere har jo strengt talt barnehageplass til barnet deres i de 3 månedene som er oppsigelsestid. At dere ikke bruker plassen kan ikke Nav noe for.

Men jeg skjønner frustrasjonen deres, helt klart. Kan jo hende at det løser seg ved at barnehagen tar inn et barn som står på venteliste, slik at dere slipper oppsigelisestiden. Da slipper dere i hvertfall å betale for plassen, og skulle tro at kontantstøtten kunne utbetales også i et slik tilfelle.

Lykke til!

Skrevet

Fikk brev fra nav i dag.

Barnehagen har ikke oppsigelsestid (rart??), men hipp hurra, da får vi kontantstøtte for februar og mars i neste uke :) :)

Skrevet

Jøss, så rart at de ikke har det da! Erden privat?

Kjempebra for dere da! :o)

Skrevet

Nei vanlig kommunal barnehage. Vi går der i åpen barnehage iblant, og tenker vi skal ha han der etterhvert :)

Skrevet

og utnytte kontantstøtten du også da!! flott med ærlige mennesker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...