Gå til innhold

Endelig 2.trimester! Men ingen symptomer... Er litt bekymra:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har nettopp kommet hit fra 1.trimester. I dag er jeg 12+5 på veg:) 1.trimester har ikke vært plagsomt for min del. Av symptomer kan jeg nevne treg mage, økt utflod og at jeg ofte må på do.. Har ikke vært kvalm eller spesielt trøtt/sliten. Kan egentlig si at jeg ikke har følt meg gravid!! Kjenner at det strammer i magen dersom jeg ligger på magen eller strekker meg. Nå går jeg og venter på magen... Hadde blitt så lettet om den dukket opp snart! Magen har nok blitt litt større og rundere, men jeg føler det bare er "mageflesk" som jeg kan klype i, om dere skjønner.. Vil tro jeg har ganske god plass i bekkenet, så kanskje bare fosteret fortsatt koser seg "der nede"!?

Har vært hos lege to ganger (i uke 6 og uke 10) - og alt var normalt. Har ikke kjent etter liv enda, og det får jeg vel ikke vite noe om før ordinær ul i uke 18. Får vel bare smøre seg med tålmodighet!

Er det andre som har det som meg?

Klem fra litt bekymra jente...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det første babyen din? Du kommer neppe til å kjenne liv/spark fra babyen før du er nærmere uke 20. På svangerskapskontroll kan lege eller jordmor høre etter hjertelyden, da får du jo vite at det banker inni der. Ellers er det ikke noe farlig at du ikke har symptomer, da skal du bare kose deg over et enkelt svangerskap. :) Og når det gjelder når magen kommer, så er det også individuelt. Med førstemann kunne jeg fortsatt bruke mine vanlige bukser i uke 18, til og med i uke 20 passet fremdeles den romsligste av de vanlige buksene... etter uke 20 måtte jeg begynne med mammabukse. Så det kan gå lenge før du får mage ennå. Nå går jeg med nr 2, og måtte begynne med mammaklær i uke 10 - musklene har jo vært tøyd en gang før så da kommer magen fortere.

Alt er helt i orden med deg, bare nyt ukene! :)

Skrevet

Takk for svar! Ja, det er min første baby:) Vet at det er lenge til jeg kan kjenne liv, men hadde liksom håpa på at magen ville begynne å vokse nå. Blir visst litt utålmodig her. Har bare kost meg de første 12 ukene av svangerskapet, har absolutt ikke hatt noen plager, så jeg er vel bare veldig heldig:) Skal ikke til lege/jordmor før ultralyd i uke 18, så jeg får bare vente en stund til før jeg kan se at det er liv i magen. Satser på at alt er bra! Har noen mammabukser på lur - men får vel pakke de bort en stund til...;)

Skrevet

Jeg går inn i 2 trimester på lørdag, gleder meg!!! Jeg har heller ikke så mye symptomer, bitte litt småkvalmen sånn av og til, og spiser som en hest. Men ellers ingenting. Blir og litt urolig på om noe ikke er som det skal, når jeg hører andre har så mye symptomer. Men har ikke hatt noen magesmerter elle blødninger, så da er vel alt som det skal være? Dette er min første graviditet, og min mor og mine søstre hadde heller ingen særlig plager når de var gravide. Er slik arvelig?

Skrevet

Kjenner meg godt igjen når det gjelder å spise som en hest! Tror jeg spiser mer enn mannen min for tida. Må prøve å begrense meg litt - vil jo ikke at vekta skal sprenge..! Jeg har heldigvis en aktiv jobb, så jeg får vere i fysisk aktivitet hver dag, men trening har det ikke blitt mye av i det siste. Vet at mamma'n min var litt kvalm under svangerskapa, men ellers hadde ho veldig greie svangerskap. Tror både opplevelse av svangerskap og fødsel kan vere arvelig i noen grad, men at det kan oppleves forskjellig også.

Vi får bare tenke at vi er heldige som foreløpig ikke har noen plager!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...