Gå til innhold

Baby call - hvilken og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi skal skaffe oss en sånn, men synes det er ufattelig vanskelig å vite hvilken man skal kjøpe. Trenger en som kan brukes både i senga og i vogna. Det vrimler jo av ulike modeller, og blir helt tullete av å skulle velge en uten noen kjennskap overhodet. Jeg finner bare en gammel test fra 2006, og jeg synes den er litt for gammel. Vurderer Super Nova sin etter anbefaling fra ei venninne. Noen som har (andre) gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med kamera så du slipper forstyrre ungen når den sover. Men du kan se på ungen når du vil =0)

Skrevet

Jeg har ikke noen å anbefale, men ville styrt unna alt som heter Nova. Det har helt sikkert vært et mandagsprodukt vi har fått, og kan godt være at de i grunnen er bra, men Nova er i allefall håpløse å ha med å gjøre i forhold til reklamasjoner.

Skrevet

Hehe, vi har Super Nova og er knallfornøyd!

Jeg synes det er viktig å velge noe som har lav stråling + god batteritid. Hvis du ikke har bruk for kamera, hadde jeg valgt vekk dette. Noen er veldig for temperaturmåler, mens andre synes det er overflødig. Mitt tips ifht det er at vi ønsker ikke å legge babyenheten for nært barnet pga strålingen. Dermed havner den enten i fotenden eller i kurven under. Da er temp.måler unødvendig. Jeg vet jo at det er kaldt i kurva under når det er ti minus ute liksom ;)

Skrevet

Ps. Begge enhetene bør kunne brukes på batteri, ellers blir du grønn av irritasjon ;)

Skrevet

vi har super nova sin og er veldig fornøyd med den. det eneste man må huske på de er å skifte kode på den da den har en standardinnstilling som 1000000 andre også har... :S

men etter vi byttet kode har vi aldri fått inn støy på vår :)

kamera trenger man ikke syntes nå jeg..man kan også få babycall som synger nattasang til ungen og slikt,men det syntes eg no e en del av sjarmen med å ha unger. (at de skal pines til å høre vår stemme altså)

Super nova sin er også slik at den kun sender ut stråling når den reagerer på lyd. Mange sender konstant...(skal sies at jeg ikke visste noooe om det når vi valgte supernova,men har blitt fortalt dette i ettertid)

Det jeg syntes er veldig greit med supernovaen er at den viser på den digitale skjermen at den har kontakt med babyenheten..og den viser temperatur...tar det med temperatur med en klype salt,men er greit å vite om det er +20 grader eller - 10 grader i vognen :)

man kan også velge selv hvor sensitiv den skal være til lyd... :) og det må man jo like :)

Skrevet

Vi har Doro bm50.. og er superfornøyd med den! Både foreldredelen og babydelen kan brukes enten med strøm eller på batteri, noe som er ganske praktisk! Og den sender kun når det er lyd, så det er ikke mye stråling med den. Den viser temperatur i rommet og har lys og vuggesanger (noe vi aldri har brukt, men det kan jo kanskje være nyttig for noen..)

Det er i hvertfall lurt å sjekke priser rundt omkring, det merket jeg da jeg var på babycall-jakt!

Skrevet

Doroen ser ganske stor ut. Hvordan er det å ha den i vogna?

Skrevet

Vi har Avent sin med temp, lys og sanger på. Jeg er ikke fornøyd!!

Når de står med strøm er den grei, litt lav lyd- men foreldreenheten lyser om det er noe lyd

I foreldreenheten er det oppladbare batterier, men de holder ikke så lenge og må lades stadig vekk

I babyenheten er det 4 AA batterier som blir brukt opp på 3-4 timer sammenhengende bruk, så jeg har ikke tall på hvor mange batterier vi har brukt siden nyttår - *oppgitt*

det positivet er null støy fra andre sendere og at man kan stille på følsomheten

Før denne hadde vi top com eller hva den het, også et batterisluk og masse støy fra andre barn, wolkie talkie aktivitet - politiradio bl.a.

Ville styrt unna disse, ville valgt en hvor begge enhetene har oppladbarebatterier og kan gå på strøm. Og som ikke tar inn andre sendere - det er det jeg skal se etter når jeg tilfeldigvis kommer til å trampe i stykker Avent baby callen;-) og trenger en ny

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...