Mamman til Mia Camilia Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 mandag morges hadde jeg en blødning, og hun mente blødningen var tegningsblødning/slimproppen. -Men hun sa det kunne ta tid. -Timer og dager før det skjedde noe. Men så har vekta mi plutselig blitt "skutt i været". Har enorme hevelser i beina. Og blodtrykket mitt var ikke mye fint, det var høyt sa hun. Blodtrykket mitt ligger på 139/89, og hun sa at grensa lå på 140/90 på svangerskapsforgiftning. Så jeg måtte ned til henne til tirsdag å måle blodtrykket, om den da har steget, blir det vist sykehuset på meg regnet hun med. Har også andre symtomer som litt svimmel og veldig trøtt. ---------------------------------- Så var jeg hos legen i dag (tirsdag) da. Å blodtrykket mitt har steget. Mandag var det på 139/89. Tirsdag var det på 154/93. -grensa på svangerskapsforgiftning ligger vel på 140/90? Iallefall det jeg har lest på nettet. Hevelsen har også spredd seg oppover låra. Legen ringte også sykehuset for å høre, men de ville ikke ha meg opp fordi jeg ikke hadde eggehvite i urinen. Eneste de sa var at jeg skulle komme med urinprøve på torsdag, for å se om det hadde kommet noe i urinen. Jeg er nå en dag over termin. :S -Ikke det at jeg har et veldig stort ønske å bli satt i gang, for jeg ønsker at det skal komme veldig naturlig. (Jeg vil jo helst uten smertelinding også) Men jeg syntes det er så ubehagelig å ha så høytblodtrykk når jeg går over termin, siden mitt blodtrykk pleier å ligger på 120/60.
2flottebarn;) Skrevet 18. mars 2009 #2 Skrevet 18. mars 2009 Hadde jeg vært deg og vært bekymret, så hadde jeg ringt til føden selv og forklart hvordan du føler deg. Så får du sikkert komme dit for en sjekk! Kanskje de tar deg mer på alvor hvis du ringer selv og forteller om din bekymring! Ellers så er jeg enig med deg at det er ikke noe om å gjøre å bli satt i gang, det er nok bedre å føde når kroppen er klar. Men samtidig er det viktig at babyen har det bra hvis den skal være lenger inne i magen! Lykke til! Det går nok bra skal du se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå