Gå til innhold

er dette urettferdig? ang svigermor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi bor langt unna familien vår. jeg og dattera var i hjembyen for 2 mnd siden og da hadde svigermor henne fra fredag - søndag. nå er vi i hjembyen igjen, og vi er her en hel uke. vi bor hos min far, og han har betalt flybilletter for meg og dattera for at vi skulle ha mulighet for å besøke dem. han jobber 8-16, og jeg tar henne med ut for å møte vennene våre, så han ser henne ikke så mye selv om vi er her da, for hun legger seg kl 20. nå vil svigermor ha henne på overnatting i helga, og min far vil jo også gjerne ha henne når han da har fri. vi skal oppover å besøke svigermor i morgen kveld, noen timer. jeg vil jo helst at min far skal få ha henne siden han har betalt for billettene da. og samboern min er ikke med.. synes han kan stå for at hans mor får treffe barnebarnet sitt.. ååh, ble innviklet dette, håper noen skjønte :P hva ville dere gjort? og er det urettferdig ovenfor svigermor om hun ikke får ha henne i helga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ha ungen hos faren din i helga du :)

kanskje svigermor kan komme på besøk te faren din??ikke overnatte,men bare et besøk altså?kanskje til og med spise middag med dere??

Skrevet

ja man kan jo alltids foreslå det, men tror ikke hun blir fornøyd med "bare" det..

blir liksom litt dumt at pappa skal spandere tur på oss fordi han savner barnebarnet sitt, og så skal jeg sende henne til svigermor..

Skrevet

Synes du skal være hos faren din i helgen. Han har betalt billettene og muliggjort turen, naturlig at han får se henne den ene helgen når det er da han har fri.

Skrevet

det kommer an på hvordan du framstiller det..

si det som det er at du og faren din har set fram til denne helgen sammens med barnet ditt,men at hun er velkommen til å komme innom en tur om hun har lyst til det :)

ikke si det som et spørsmål..hvis du setter et stpørsmålstegn bak holder du det åpent for diskusjon..og det er jo ikke et diskusjonstema dette..

du har tatt med barnet ditt for å besøke faren din..så det er det du skal gjøre..besøke faren din...

så får hun heller komme i tillegg om hun ønsker å møte dere :)

Skrevet

takk. huff.. hun sendte melding tidligere å spurte om hun kunne ha henne, jeg svarte at faren min har planer med henne i helgen. fikk da til svar: heeeeeele helgen? ... vi skal jo besøke henne i morgen da..hun må jo skjønne greia :P

Skrevet

hehe...

hun må jo få lov til å prøve seg...

si til henne at faren din gleder seg veldig til å tilbringe helgen med dere..men at hun heller kan komme bort å være sammens med dere.. :)

da har hun valget..hvis hun ønsker å treffe barnebarnet sitt så får hun det,men hun må dele.. :)

Skrevet

ja du har rett.. jeg skal foreslå det for henne.. huff..hehe.. misliker denne situasjonen.. :P

Skrevet

Skjønner jo at du ikke vil la henne være der hele helgen da men kan jo skjønne svigermor også som sikkert gleder seg til å se barnebarnet sitt. Jeg har gutter og noen av dem er blitt så store at jeg har begynt å tenke litt på hvordan det blir å være "farmor". Har svigemor fri i uka kan hun jo kanskje ha henne en natt da eller en ettermiddag hvis hun ikke har fri. Forstår at det er vanskelig det der men det beste er vel å si det akkurat som det er at du synes det er vanskelig ovenfor din far som har betalt for at dere skulle komme og har gledet seg til denne helga. Men tror jeg hadde blitt skuffet hvis jeg var svigermor og bare fikk se henne en ettermiddag også.

Skrevet

Enig med de andre her, og jeg har svært liten tro på at hun ikke skjønner det.

Er jo ikke uten grunn han har betalt for reisen heller.

Men hvis du inviterer henne over, ville jeg vært helt sikker på at det var ok for faren din ;)

Skrevet

joda.. hadde jeg betalt for turen selv, hadde det stilt seg annerledes. føler meg forpliktet til å la pappa ha henne, og tror han blir mer skuffet og føler seg sveket om svigermor skal ha henne. svigermor jobber også til kl 16 hver dag, og vi skal jo til henne en ettermiddag. hun kunne jo hatt henne på søndag, men da skal vi jo reise så det blir dårlig tid til det.. :/ hun får spandere tur på sønnen sin snart, hehe.. eller komme å besøke oss selv..

Skrevet

din far har absolutt like mye rett som svigermor... la han ha henne du;) det er jo han som "har dere på besøk" siden han har kjøpt flybiletter å sånn

Skrevet

Ville ha sagt det som det var til henne- at faren din har kjøpt biletter til dere for å få ha denne helgen sammen med barnebarnet sitt....er hun da en normalt oppegående dame så må hun da skjønne at det er riktig av deg og da la barnet være hos din far.

Som du skriver så får hun jo se barnet....er det veldig skjelden hun ser barnet så kunne hun jo kanskje tatt seg en fridag i uka, så hun kunne hatt barnet en natt på overnatting da spør du meg....

Håper det ordner seg.

Skrevet

føler denne svigermora di er veldig sjalu. Jeg hadde sagt det som det var, at du er der for at faren din skal ha ei koselig helg i lag med deg og barnebarnet og ikke for at ho skal overnatte hos svigemor!

Skrevet

jeg tror ikke hun nødvendigvis er sjalu. det er lov å spørre.. og syns du skal være glad for det også:) at hun vil se barnebarnet mest mulig! ser ikke noe galt i det.

men enig med de andre her og deg at det er faren din som bør få ha henne denne helga. han som har dere på besøk og blir jo heeelt feil ellers siden han jobber som han gjør og i tillegg har betalt for reisen. så det er en selvfølge at hun skal være der!:)

det tror jeg nok svigermor skjønner om du sier det som det er:) så får hun treffe henne når det er planlagt og heller ta seg fri en dag.. komme i helgen til dere.. eller som du selv sier.. komme og besøke dere eller dere besøker henne ved en annen anledning:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...