Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk beskjed i dag om at mannen i vårt forhold er steril. Legen mente at pungbrokken han hadde i ung alder (4-5) kunne være årsaken.

Legen trodde at det allikevel var håp, da man kanskje kunne åpne pungen og ta ut en del av stenen og skrape den for å finne noen friske sædceller... Noen som har vært borti dette og kan dele noen erfaringer?

Er det helt fastsatt at man er steril, når legen finner ingen sædceller ved 1 sædprøve?

Hilsen fortvilet par på 29...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fortvil ikke :) det er alltid håp har jeg skjønt uten at jeg har opplevd det selv. her kan du lese de mest utrolige historiene som får deg til å kvikne litt. har han fått resultater?? hvor mange svømte fort? er begge sædledere tette?

prøvde å sende deg pm, men du har ikke profil... :)

Skrevet

hei og takk for svar.Vi trenger all oppmuntring nå. vi har snart prøvd et år og ikke noe har skjedd. Jeg har normale sykluser og vet når jeg har eggløsning. Derfor valgte vi å ta en sædprøve av han først. Han leverte den i dag og fikk beskjed om at det ikke ble funnet noen sædceller i det hele tatt. Mer fikk han ikke vite egentlig. Vi er jo veldig fortvilet, spesielt han selvfølgelig. Men jeg har et lite håp jeg da.

Jeg har foresten vært her en stund uten å gjøre noe ut av meg.. har derfor ikke profil og vet ikke helt hvordan pm funker og sånn .

Skrevet

forstår degveldig godt, men fortvil ikke :) som sagt, det mest utrolige skjer :) hvis du ser under innloging - der står det din side- klikk der så ser du litt hvordan du gjør det, ikke vanskelig, bedre å kommunisere der fordi man kan fortelle så mye mer.

det finnes mange måter å kurere mannen din på. pergo og tarivid, sæduthenting etc. Mange løsninger :) dessuten får man ikke svar så raskt, her tok det 1 uke eller noe hvis jeg ikke tar helt feil... er du i oslo? har han vært hos purvis?? han har garantert en løsning, tro meg, har stor tro på den mannen....

Skrevet

prøver å lage en profil jeg, så kan vi snakkes mer der :)

utrolig godt å få oppmuntrende svar! takk skal du ha lillehare :)

Skrevet

bare hyggelig, og husk at det løser seg :) i verste fall blir det muligens ass. befr, og det er ikke så uvanlig idag :) mange mange som gjør det, deriblant antagelig meg og mannen min... :)

Skrevet

ut fra den informasjonen vi har fått i dag så er assistert befruktning i beste fall. Har skjønt at når det ikke finnes noen sædcelle så finnes det lite håp? Tenker at eneste mulighet da er at det kan være noen friske celler i pungen når man åpner den. tar jeg helt feil?

Har ikke fulgt med på deg og denne sliter siden før i dag jeg. Men hos deg er det tette eggledere som er problemet? Har dere vært gjennom ass befr?

Skrevet

sædcellene hos mannen din er mest sannsylige helt fine, problemet er bare at de "dør" før de rekker å komme ut, derfor svømmer de ikke. men kan trøste deg med en ting: kjenner en jente som hadde litt av det samme som dere, alt fint med henne og mannen har sykdommen azoospermi som betyr at det er få eller ingen spermier. de hadde 3 ivf og ingenting skjedde. legene sa løpet var kjørt, var helt umulig for de å barn sammen, eneste var sperm donor eller adopsjon. tro det eller ei, 1 mnd senere hadde hun bolle i ovnen, og det klarte de f... på egen hånd!!!!!!!!!! helt utrolig, og han har forsatt den sykdommen. Legen skjønner ingenting. så bare pust ut og ta imot all babystøv fra bim :)

hos er det sikkert litt både og, sender deg pm :) orker ikke legge ut alt her....

vi skal sende søknad snart, tror det blir porsgrund...lite personalet og lite kø= fornøyd lillehare og "storehare" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...