Gå til innhold

Snu han fra mage til rygg når han sover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har nå begynt å snu seg fra rygg til mage og sovner slik. Han er snart 10 mnd, bør jeg snu han tilbake til rygg igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er jo derfor jeg spørr- hehe

Tenkte jo spesielt på krybbedød da.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Neida :) Han klarer å snu seg på magen, og da klarer han å snu seg tilbake. Med mindre du har tenkt å sitte våken hele natten for å snu han hver gang, så bare la han ligge, det går så fint :o)

Skrevet

Den er fin.

Takk for svar.

Skrevet

Krybbedød betegnelsen slutter de å bruke etter fylte 6mnd.

Skrevet

6mnd. er vel ikke et fasit svar for når faren for krybbedod opphorer akkurat. Krybbedod er forårsaket av forskjellige ting.

Det som har med babyen selv og ift alder mobilitet er vel hvilket el ikke de er sterke nok i nakke, mave og rygg til og holde hodet opp selv og hvorvidt de klarer og også snu seg tilbake på rygg. ikke alle som kan det selv om de kan snu seg en vei.

jeg ville heller lagt vekt på om babyen kan holde hodet godt opp slik at det ikke er fare for at hode/ansikt blir kvalt i madrassen.puten. Da vil han/hun kunne gråte/skrike mens hodet er oppe fra sengebunnen, du vil garantert merke dette og kunne hjelpe til hvos han/hun ikke kan snu seg tilbake.

Min siste holdt på slik. Rundt 4 mnd. begynnte han og flippe over på mave, men kom seg ikke tilbake. Men han kunne holde hodet opp, så det var ingen bekymring.

Ellers er det jo også ytre faktorer som; royk, stov, dyre hår osv. som også kan forårsake krybbe dod. Men det er jo ikke spm. her.

Er han 10 mnd. er han/hun sikkert sterk nok til og holde hodet sitt oppe og/eller snu seg tilbake på rygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...