Gå til innhold

Fredag 13. mars ble vår lykkedag:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Torsdag 12. mars begynte vannet å gå litt og litt.

Pga av infeksjon under fødsel sist fordi vannet gikk på samme måte, fikk time til kontroll på føde/barsel pol.

Ble undersøkt og fikk beskjed om å komme på føden kl 20.00 samme kveld for igangsetting. Vi troppet opp, men pga mange fødsler fikk vi tildelt et rom å sove på. Fredag 13.mars kl 10.05 ble vi satt igang med drypp. Fikk smårier hvert 5.min med en gang. Gjorde ikke spesielt vondt, bare litt ubehagelig. Satt på en stor ball og slappet av mellom riene. Kl 12.25 var det noe som "knakk" i magen på meg og jeg fikk sinnsykt vondt. Var resten av fostervannet som gikk og riene mine kom av seg selv, så trengte ikke drypp lengre.

Riene var intense og hadde bare ca 1 min i mellom, etter ca 2 timer kom de og gav meg epidural. Det var deilig. Ca rundt kl 17.00 hadde jeg full åpning, men ikke helt pressetrang, fikk heller ikke lov å presse da babyen ikke var kommet langt nok ned i bekkenet.

Kl 18.15 fikk jeg beskjed at jeg kunne presse når jeg ville.

Hadde en intens time med pressing uten store resultater, nurket vårt hadde ikke srudd seg ned den siste lille biten, så hodet stod bare og stanget. Jeg klarte ikke mer og lege ble tilkalt.

Fredag 13,mars kl 19.19 kom Isak til verden ved hjelp av vakum.

Endelig fikk vi vite hva som hadde skjult seg i magen i 9 mnd.

Han var 3945gr, 54cm lang og 37 rundt hodet.

Jeg rivnet litt mot endetarmen og litt forran, men er ikke plaget med dette.

Ble liggende på sykehuset i 4 dager fordi jeg ble totalt sengeliggende etter fødselen, fikk en intens hodepine og muskelsmerter i nakke og rygg. Klarte nesten ikke gå på do en gang, måtte ha hjelp til alt.

Fikk smertestillende uten effekt.

På søndag fikk jeg endelig en blood patch?? det det heter tro.

De sprøytet inn 20 ml av mitt eget blod inn i stikkstedet til epiduralen, og jeg ble bra igjen med det samme. Viste seg at det var spinalhodepine jeg hadde hatt etter epiduralen.

Nå er vi hjemme og koser oss, Isak er et lite murmeldyr som stort sett sover, til mors store fortvilelse fordi jeg sliter sånn med melkespreng.

Storesøster er stolt og vi skal kose oss i 2 uker sammen med pappa'n.

Ønsker alle dere andre lykke til videre og takker for meg.

Nå er jeg ferdig med barneprduksjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så mye :)

Skrevet

Gratulerer så mye:) Har ventet spent på å høre noe fra deg om hvordan det gikk:)

Så bra at alt gikk fint med deg og lille gutt.

Nå er jeg fryktelig spent på hva som skjuler seg i min mage:)

Skrevet

Ååå gratulerer så mye :)

Skrevet

GRATULERER!!!

Skrevet

Gratulerer så masse med gutten:)

Skrevet

Masse gratulerer :)

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten!

Skrevet

åh gratulerer så masse. Fulgte nøye med de siste dagene - hihi - blir jo spent på andre sine vegne. Så det er godt å høre at alt gikk bra med dere =)

Kos dere masse - vi kommer etter vi også!

Og husk - aldri si aldri ang ny runde ;)

Skrevet

Gratulerer så masse!!!!!!

Har fulgt med litt her inne og bare ventet på når det var din tur :)

Nyt den herlige tida dere har foran dere!!!

Skrevet

Gratulerer. :) Jeg har og en sønn som er født fredag den 13 :)

Så for oss er fredag den 13 lykkedag ;) Kos deg med nurket ditt, gleder meg til mitt kommer.. :)

Gjest leelu25 - ks 26.mars :)
Skrevet

Gratulerer så mye med den vesle gutten :)

Artig å lese at han veide nøyaktig like mye som guttungen min da han ble født for 2 år siden, på grammet liksom!

bortsett fra at han var 55 cm!!

Kos dere masse!!

Skrevet

så bra at det hele er over !!! ønsker deg masse lykke til fremover, og så snakkes vi nok på fb :))))

stoooooooooooooooooooooooooooooooor klem

Skrevet

Hei kanINA!

Vi hadde vel termin omentrent samtidig (min var 4.mars). Min fødsel tok litt lengre tid enn din så jeg rakk ikke å bli mamma før midnatt, men kl. 01.22 lørdag 14.mars kom vår lille Ludvik til verden. 3685 gr og 52 cm, 37 rundt hodet.

Gratulerer så masse med lille Isak. Kjempefint navn :) Nå er det endelig vår tur å kose oss hjemme med nurkene våre!

Skrevet

Hei!

Grautlerer så mye! Du har virkelig fått prøvd deg i dette svangerskapet! jeg har fulgt med deg, har hyperemesis jeg også. Nå må du kose deg en hel masse og nyte de deilige vårdagene og så håper jeg at kvalmen har sluppet taket! Du har vært kjempeflink som har holdt ut!

Mange klemmer

Skrevet

Gratulerer!! Vi fikk også vår lille prins fredag 13. :)

Skrevet

Gratulerer så mye:0) Vi ble mamma på samme dag. Kos dere masse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...