Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har akkurat funnet ut at ivf er vårt eneste alternativ for å bli gravide. sambo sine svømmere er av mange grunner ikke skikket til å finne mine egg:-(

hva skjer nå?? hvor lang ventetid? hvor skal vi gå? bor i oslo. jeg har blitt henvist til gynekolog..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sørg for å bli søkt inn på ivf snarest, da det er ventetid. Vet ikke hvor land tid det er nå, men da jeg startet på Ullevål i -06 var det 8-9 mnd. ventetid.

Skrevet

Fastlegen min henviste oss rett til IFV avdelingen på Ullevål, gikk ikke gjennom gynekolog.

Vi fikk besked om at det var ca 6 måneders venteliste per mai 08.

Er også svømmerne til mannen min som ikke er ivrige nok...

Hadde jeg vært deg hadde jeg hørt med fastlegen om dere ikke bare kunne blitt direkte henvist til Ullevål!

Lykke til =)

Skrevet

Jeg hører til Rikshospitalet og der kan man finne søknadskjema (henvisning til assistert befruktning) og oversikt over hvilke prøver som skal tas før søknaden kan sendes. På riksen ønsker de ihvertfall at man helst skal bruke deres skjema. Jeg printet ut dette og tok kontakt med gynekolog som ordnet alt for oss. Gikk egentlig veldig greit:) Lykke til!

Skrevet

Hei!

Eg kjenner ikkje til forholda i Oslo m.h.t. ventetid, men om du ikkje ønsker å vente kan du gjerne ta kontakt med ein privatklinikk for prøverør. Her i Hgsd finnes Klinikk Hausken. Eg har forstått det slik at det har kome par frå England hit til denne klinikken for å få hjelp. De har gjerne slike tilbud i Oslo og(?).. Men dette kostar meir enn om du får hjelp på sjukehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...