Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Jeg er i 28 uke og jeg lagt på meg masse.. Jeg er klar over at det er vanlig når man er gravid, men jeg vet også at jeg ikke hadde trengt å gå opp så masse, fordi hverdagskosten min består helt alvorlig av cola, chips, sjokolade, sjokoladekake og alt annet som er man blir fet av. Var hos jordmor i dag, og hun rådet meg til å ikke spise mer av dette, selvfølgelig.. Men problemet mitt er at jeg rett og slett er sukkeravhengig! Det er helt forferdelig om jeg går for lenge uten sukker.. Jeg har i hele dag spist all slags frukt, og spesielt hver gang jeg blir søtsyk. Men det hjelper ikke.. Dette er ikke første gang jeg har prøvd å slutte. Jeg føler meg som da jeg sluttet å røyke.. Noen som har noen gode tips til meg?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Jeg var ganske stor en gang i tiden, mitt tips er å lage en kanne med te, med litt honning i, eller litt sukker. Ikke med enn 1 ts pr kopp. Dette drakk jeg når søtbehovet kom. Du får jo fortsatt i deg sukker, men ikke så mye. Et annet tips er å ikke kjøpe inn alt sukkeret, da frister det jo bare mer. Så til slutt, pass på å komme deg litt ut i frisk luft et par ganger for dagen. Da tenker du kanskje på noe annet enn det som frister i skuffen.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Tusen takk for svar Føler jeg bare må komme over denne kneiken.. Skal prøve med dine tips! HI
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Spise regelmessig, det kan ofte hjelpe..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Vet ikke helt, men har hatt det som deg. Og tror faktisk at du kan innstille deg på at det er like vanskelig som å slutte å røyke. Man må lide seg gjennom hungeren etter noe søtt og godt. Må stå i mot og kjempe på lik linje som røyken når man vil slutte med det. kjempe vanskelig!!! jeg har klart å redusere sukker inntaket betraktelig, men har dager (noen verre enn andre) da det er nermest uutholdelig. Mannen i huset har fått totalforbud mot å kjøpe seg noe somhelst snop, eller bake noesomhelst godt (han elsker snop og kaker, baker ofte deilige stooore og saftige kaker) han får ikke lov til det lenger da. Brus kan ikke kjøpes heller. Altså, godis kan rett og slett ikke være tilgjengelig, er det i hus, spises det av meg, og jeg stopper ikke før det er tomt. Matbudsjettet vårt har sprengt alle grenser nå, fordi det spises frukt til den store enorme gullmedaljen. Og frukt er DYRT. Appelsin er, bananer og GULE epler (de er best!!! tynt og knasende skall som fint kan spises(og ikke føles som gummi som på grønne og røde epler) druer, røde druer er søtest og mest snopaktig, kjempe godt. Spiser ofte mer enn 5 frukt for dagen, gofler i meg frukt med en gang jeg får lyst på noe. har gått til innkjøp av deilig frukt te. På helsekost butikker selger de frukt-te serien "LONDON fruit &herb company2 den anbefaler jeg kjempe mye. koser meg med t i masse forskjellige "snop-smaker" hver kveld, hjelper på suget etter noe godt. Hver lørdag, unner jeg meg en halv liter pepsi max, en lion sjokolade, og en skål chips. Gleder meg til det hver dag hele uka!!! hehe Det er som med røyken også, de første dagene er verst!!!! Jeg klarte å holde vekten i 6 uker (fra uke 24-30) etter jeg begynte med mindre sukker, men har begynt å legge på meg igjen nå... men så vokser babyen mye nå da, merker det på matlysten, må streve mere for å holde meg i mittt gode skinn.. ps, jeg hadde gått opp hele 18 kg da jeg veide meg i uke 24 og fikk regelrett SJOKK!!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Ja du er nok sukkeravhengig. Det tar lenger tid enn èn dag før sukkersuget avtar. Kroppen er et vanedyr og vil etterhvert venne seg til og kreve sunnere mat hvis den er vant til det. Det kreves innsats og vilje for å kutte ut sukkeret, akkurat som ved røykestopp. Du er ung nå men husk at du skal være gammel i veldig mange år. Det du gjør med kroppen din nå må du kanskje leve med resten av livet og senskader som diabetes, fedme, og belastningsskader vil gjøre alderdommen din smertefull og plagsom. med andre ord; invester i helsa di ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå