Smiiil :o) Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Er sikker på at dere har noen bra retter dere kan dele med meg. )
Januarjubel! Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 En enkel favoritt her hjemme er stekt laks i potetlompe med rømme og guacamole (lages raskt i foodprocessor) og en "salsa" av hakket tomat og agurk.
Gjest Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Steik kyllingfileter i biter. Ha over litt curry paste (rød eller grønn). Ha på litt vann blandet med en terning hønsebuljong, en boks kokosmelk, litt fiskesaus og la koke litt. Bruk de grønnsakene du vil oppi (jeg bruker squash, løk og paprika). Server med ris.
Gjest Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Rett og slett kylling/kalkun wienerpølse og lompe... Det er faktisk veldig sunt:) og enkelt!!
Masaili <3 Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Skjær opp kylling/svinefilet/biff (velg en) og stek i stekepanna. Ta litt amerikansk blanding fra fryseren (mais,erter og gulerot i småbiter) og hell over. Kok ris og stek den sammen med kjøttet og grønnsakene en stund. Hell over et egg som du har pisket sammen litt og rør godt. Server gjerne med grove baguetter:) mmm...
-MtG- Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 Hadde salat her en dag. Det var nam. Isberg, agurk, paprika, mais, kidneybønner, kyllinfilet stekt små biter og kokte, lettsalta, kvarte egg på toppen:) Og baguetter til.
line_n & sara Skrevet 17. mars 2009 #11 Skrevet 17. mars 2009 torsk bakt i ovnen er veldig godt! og kan varieres med tilbehør og marinade! et eksempel: http://hobbykokka.blogspot.com/2009/03/bakt-torsk-med-balsamico-og-sennep.html fisk går forresten fort å lage! jeg bruker ofte den frossne gourmet tosken (findus) og når den er tint, er det bare å bake eller koke, tar ikke mange minuttene, 12 min å trekke i kokt vann, eller 15-20 (avhengig av tykkelse) i ovnen. så slipper du å tenke på skinn og bein! den er fersig rensa!
Smiiil :o) Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 17. mars 2009 så mange gode tips her. tusen takk
power puff Skrevet 17. mars 2009 #13 Skrevet 17. mars 2009 lag hjemmelaget potetmos, legg den i ildfastform. Legg røkte pølser oppi hele og trykk de litt ned i mosen. skjær opp løk og tomat i skiver og ha dette oppå. så litt ost på toppen. inn i ovnen og gratiner! mmmm.....veldig godt, bruk gjerne kalkunpølser eller så er jo wok alltid en slager: stek kylling eller annet kjøtt. stek så ønskede grønnsaker (feks: brokkoli, spinat, gulerot, paprika, løk og hvitløk) bland alt og ha oppi: en dæsj soyasaus, østers saus, litt lime/sitron dråper. kok opp fullkorns nudler og bland i eller ha ris ved siden av. eller: Stek torske filleter, kok fullkornspasta, bland i et glass med tomat pastasaus og legg de stekte fiskebitene på toppen. strø på parmesan! yummy...... god middag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå