Gå til innhold

litt komplisert, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg pleier å få my period 13-14. i mnd. i feb var seff bare 28 dager, så da betyr det at det skal komme 16-17. mars. jeg er sldri sen, men nå har den ikke dukket opp gitt...

tok en test forrige helg fordi jeg følte meg så uggen, noe som også kunne være pms.

det jeg lurer på da er: skal man ikke ta en test før mensen uteblir, eller skal det syns på testen uansett når man tar den? om man er gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når testen blir positiv, så betyr det at det er produsert nok hcg til at det slår ut.

Jeg har opplevd å teste negativt over ikm, for så å teste positivt noen dager senere.

Og siden du testet noen dager før, så kan den være negativ fordi hcg ikke var høyt nok... eller så er du ikke gravid. Og vi er jo fortsatt bare på den 17.! ;-)

Lykke til, håper du får svaret du ønsker! =)

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

De fleste får positiv test hvis de tester på den dagen de skal ha mensen, men noen opplever også å måtte vente noen dager ekstra før de får positiv test. Vent til helgen og ta en ny test hvis mensen ikke har kommet, så bør du få et svar du kan stole på. Hvis mensen enda ikke kommer ville jeg kontaktet lege for å få tatt hcg-prøver, evt finne ut om det er en annen grunn enn graviditet til at den ikke kommer=)

Skrevet

fortsatt ikke kommet. trodde kondom var skuddsikker jeg. min mann og jeg er enige i at jeg ikke skal bruke prevansjon, iom at jeg ikke tåler det. så jeg regner jo med at kondomen skal være mer enn bra nok......

vi får se da, om det dukker opp noe snart. er, som sagt, ALDRI sen med mensen.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...