Gå til innhold

Svangerskapsdiabetes????? Hjelp...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg var hos legen så tok jeg urinprøve der, hadde helt glemt å ta med selv. Da var det vist sukker i urinen og jeg må tilbake for å drikke en sukkerdrikk og sitte på venterommet i 2 timer for å sjekke om jeg reagerer normalt på sukkeret?

 

Gruer meg, er litt bekymra for at jeg skal ha svangerskapsdiabetes.. Noen som har vært med på dette selv? Hatt svangerskapsdiabetes eller erfaringer med det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte ta det i forrige svangerskap og må det nå også. Reagerer lett på mat og drikke , så må passe på... Trodde jeg gjorde det nå og, men tydligvis ikke.... Spiste Litt sjokolade tidlig på dagen før og kakao til kveldsmaten, og resten av kvelden vann og ulik frukt, men likevel sukker i urinen så jeg må ta det der grusomme sukkervannet på nytt...

Skrevet

ok, så du har gjort det før.. hva gjør man ? drikker sukkervann også tar de blodprøve eller urinprøve eller hva ??

Skrevet

Sist jeg var hos legen hadde jeg spist en sjokolade søndagen føre, (var hos legen på en tirsdag morgen) også hadde jeg spist en sjokoladefrokostblanding før jeg dro til legen.. men spiser sunt, skjeldent brus og godteri..

Skrevet

hehe, det skulle stå: Ja, det kan virke som den minste ting gir utslag på meg. Må vente, det er kjedelig og man kan bli svimmel og kvalm.. Så er det ny test da..

Skrevet

Ny test, må det gjøres flere ganger??

Også skal jeg jo komme fastende.. skal jeg liksom sitte der i 2 timer uten å spise noe?? jeg kommer til å svime av.. trenger mat jo mat på morran da.

Skrevet

Ja, man må komme fastende... Så tas det blodprøve og ny urinprøve (er det som ble gjort med meg).

Skrevet

hmm.. ok, ja skal til legen imorgen. Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...