Gå til innhold

dette opplevde jeg i går....

Anbefalte innlegg

Skrevet

satt på en benk med gutten min å ventet på bussen. på benken ved siden av satt en mor med sine to barn på ca 8 og 10 år. barna var aktive hvis det forklarer noe(de sprang litt frem og tilbake, lo og snakket høyt), men det var absolutt ingenting jeg reagerte på. barn er barn:) MEN så var det altså denne mora....

hun satt å uffet og akket seg med hodet i henda. sa ingenting til barna uten at det var negativt. "sett dere, jeg orker ikke det bråket!", "hvis du ikke tier stille nå så...", "hvis du ikke slutter så...." ALT var negativt og fullt av tomme trusler. hun snakket høyt slik at de på andre siden av gata reagerte! dette fikk meg til å tenke: slik skal jeg aldri prate til gutten min!! det er lov til å bli sint, men da må man i hvertfall ha en god grunn! hvis man kjefter slik for den minste ting tror jeg man risikerer at barna ikke hører etter i det heletatt. stemmen til mor blir bare en konstant durelyd i øret. ????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.. det er mye man kan bli klar over.

Men kanskje hun hadde en aldeles grusom dag? Kanskje hodepinen gnagde seg inn i hjernebarken og smertestillende bare var en vits. Kanskje hun rett og slett ikke snakker slik til sine barn vanligvis, men denne uheldige dagen ble hun så sliten at hun kom med tomme trusler i et håp om at barna ville forstå. Kanskje hun senere på dagen forstod hva hun hadde gjort og ristet på hodet av seg selv før hun kysset guttene god natt, og fortalte dem at hun var glad i dem?

Aner ikke jeg, men det er mulig :)

Skrevet

Sånn kan jeg være når jeg har migrene. Eller dagen etter migrene.

HI, ikke døm andre mødre før du har vært i deres sko.

Skrevet

Kan hende hun hadde en fryktelig dårlig dag! Må ikke dømme folk ut i fra et eneste møte.

Har dager da jeg er utrolig sliten og lei jeg også, er alene med ungene mine, og da blir det lett litt slik. Er ikke sånn til vanlig, men noen ganger renner det litt over for meg også og da har jeg lett for å kjefte opp om småting.

Det du ikke vet noe sikkert om trenger du vel ikke å dømme utifra!

Alle kan ha en dårlig dag!!

Skrevet

jeg har selv migrene, men SÅNN snakker jeg ikke til barnet mitt. uansett! det betyr ikke at jeg er bedre enn henne. var ikke det jeg sa! å nei, ingen dårlig dag i hele verden kan forsvare å prate slik til barna sine!

dere har helt rett, kan være den ene dagen hun prater slik til barna sine. noe som nesten gjør det værre. hvordan skal de barna vite hvordan humør mor er i de ulike dagene da? det er jo det det å være forelder handler om. sette sine egne behov litt til side. en utblåsning er greit. alle kan ha et svakt øyeblikk, men det bør ikke vare i nesten en halv time!

Skrevet

Det er lov å ha en dårlig dag selv om man er mor. Jeg tror ikke ungene har vondt av å se foreldrene hverken sinte, lei seg eller syke, bare det ikke er for ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...