Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 ...For en liten stund siden var det en person her inne som reagerte sterkt på bloggen min. Navnet på bloggen inneholdt navnet mitt. Og bloggen inneholder selvfølgelig info om meg og mine. Dette skjønte hun ikke at jeg turte! Det fantes så mange gærninger der ute! Jeg begynte jo selv å tenke etter: Er jeg helt idiot som har gjort det?? Hvem som helst kan uansett finne med på gulesider liksom! Er vel like ille det!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Nei, den angsten synes jeg er overdreven. Hvis du legger ut saklige ting som du alltid kan stå for forstår jeg ikke problemet. Fremtidige arbeidsgivere kan gå inn etc. så det er viktig å være saklig. Men bortsett fra det tror jeg du kan ta det helt rolig.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Jeg har ikek noe problem med å skrive om meg selv og uttrykke mine meninger i en blogg- men jeg ville ikke skrevet detaljer om andre medlemmer av familien som ikke har bedt om å bli 'offentlige' personer. Og hvertfall ikke barna mine. Men det er nå meg.
Miss Misantrop Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Du ber om min mening og da skal du få den. Jeg syntes det ikke er riktig ovenfor familie og venner å utlevere hverdagen deres til fjern og nær på et internett forum. Selv om du ikke har noe mot å bli googlet har kanskje de noe mot det. Selv ville jeg aldri ha laget en blogg, fordi arbeidsgivere googler og jeg vil ikke at de skal vite mitt religiøse eller politiske syn. Jeg vil heller ikke hatt en moteblogg, fordi jeg ikke vil bli sett på som et selvsentrert menneske med overfladiske verdier.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Når jeg sier "Meg og mine" så mener jeg meg,mitt barn og min mann. Bilder fra andre familiemedlemmer spør jeg om lov først! HI
Miss Misantrop Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Ja.... da er det kanskje greit, helt til du får skole unger. Da syntes jeg kanskje ikke det er så greit lenger. Du må jo få lov til å utlevere deg selv så mye du vil.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Jeg følger med på en blogg. Der har dama kalt bloggen opp etter etternavnet sitt, men fornavnet hennes OG mannen sitt går igjen i hele bloggen. Hun skriver om ALT!! Om hvor tragisk en sjef hun har, om forholdet til sin sure svigerrinne, hennes sutrete svoger, og hvor ekkel han er mot mannen hennes, og hvor sjalu dette paret er på dem, og alt det andre som opptar henne, Det er ikke måte på alt hun legger ut! Jeg tenker ofte på hva som skjer den dagen svigerrinnen og svogeren finner denne bloggen med bilder av hele familien liggende der på nettet! Uff!! At folk tør! Jeg gremmes over enkelte folks dumhet.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Hva du har lyst til er din sak. Jeg ville ikke ha gjort det, rett og slett fordi det ER mange gærninger der ute. Liker ikke tanken på at ukjente vet mye om meg og på en måte har "tilgang" til mitt liv,uten at jeg engang vet hvem de er.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #9 Skrevet 18. mars 2009 Nå er det ikke lenge siden en fyr ble sparket fordi han skrev noe negativt om sjefen sin. Og han var anonym i bloggen! Men fordi det kunne avsløres på en grei måte hvor han jobbet, og hvem han var, fant sjefen fort ut hvem han var. Han hadde oppsigelsesbrevet i hånden dagen etter han postet dritt om den kvinnelige sjefen sin på bloggen sin. Big mistake!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #10 Skrevet 18. mars 2009 http://www.dagbladet.no/2009/02/28/nyheter/blogging/internett/innenriks/2400/5062433/
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2009 #11 Skrevet 18. mars 2009 Nettet fanger. Alt kan kopieres og spares på, og brukes mot deg av personer som ikke liker deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå