Gå til innhold

Da er jeg alene.................

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med lille gutten min på 8 mnd:(

Det var vel ventet, men er så redd for det.. Sitter igjen med så mange spm... ?!?!?!?!

Jeg og BF er veldig gode venner da!!! Vi er også veldig enig i hvordan dette skal gå osv....

Hvordan skal jeg gå frem med alt? Leilighet, overgansstønad, og alt det der? uff.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel for leilighet må du bare sette igang og finne hvor de leier ut og høre om du kan få leie.

Kom dere til mekling med en gang så det er gjort det er gjerne ca. en times ventetid for å komme inn og dere må jo ha meklingsattest.

Du får heller ikke støtte før enten far har meldt flytting bort eller du og barna har medlt flytting.

Snakk med nav angeående hvilke papirer du skal fylle ut.

Vær glad for at dere som foreldre er enige om hvordan skal gjøres. Det var vi her også og allt gikk ganske smertefritt.

Men har hørt noen historier om hvor vanskelig det er når man ikke er enig om hvem som skal ha hovedansvar for barna også videre.

Skrevet

Huff, ikke greit altså.... De er jo så små....

Jeg bestilte time hos Nav jeg, for meg var det det beste. Hos oss var det mannen min som ville ut, mens jeg ville ha flere barn:S Så for meg har jeg gått og kjempet med tårene hele veien:(

Vet ikke om hvordan dere skal dele det dere har og eier... Vi var godt etablerte med hus, bil, motorsykkel osv. Jeg tok kontakt med advokat for å få utarbeidet kontrakt for deling av alt. Vi hadde vært sammen i 11 år og gift på 7. året.

Jeg måtte/ville endre etternavnet til pikenavnet mitt igjen, og ville at gutta mine skulle ha mitt etternavn også, og det har de nå:)

Har vært i banken for økonomisk rådgiving. Har vært på kommunen og spurt om bostøtte, men jeg tjener for mye.

Har fått nytt skattekort med lavere trekk, sitter med alle fradrag på barna selv, samt alle gjeldsrenter...

Ikke sikkert du har behov for å gjøre alt jeg har gjort, vet ikke om dere var gift feks.....

Bestill mekling raskt, og evt separasjonspapirer hvis det er aktuelt. Dette trenger du ift Nav.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...