Gå til innhold

Hvem og hvor mange skal dere invitere til barnedåpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nære venner, andre venner, nær familie, øvrig slekt?

Vi hadde 40 stykker sist og det ble bare kaos! Min mamma maste om å åpne gaver, det ble litt mye alkohol og bare mas og stress.....hmmm - ikke noe hyggelig minne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde ca 40 vi også...men hadde ikke alkohol.....Jeg åpnet pakkene selv...mellom mat og kaffe... og syns alt gikk meget rolig for seg=) men nå var jo forventningen om å ha en hyggelig dag..uten stress, og det ble det!!

vi feiret heller ikke hele dagen..kirke kl.11, lunsj/mat kl 14.00 og kaffe litt på ettermiddagen...kl 18.00 var alle gått=) dåpsbarnet var bare 5 uker på dåpen og jeg ordnet alt selv sammen med mannen min..ikke noe problem=) Alkohol passer seg ikke i barnedåp, syns jeg....

Skrevet

Vi inviterer nærmeste familie, altså dåpsbarnets besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Med store og små, inkl oss selv, blir vi da 27 stykker.

Serverer ikke alkohol (hva har det i en barnedåp en søndag ettermiddag å gjøre?), gavene ble åpnet etterhvert og lagt på et gavebord sammen med kortet, alle kunne se på de når det passet dem.

Var veldig koselig og ikke noe kaos, gjør det samme når vi skal ha dåp igjen nå i april.

Skrevet

Hva har alkohol i en barnedåp å gjøre? Er ikke dette vanligvis på en søndag og på formiddagen?

Er det vanlig?

Skrevet

Vi kommer til å be nærmeste familie - dåpsbarnets besteforeldre, tanter og onkler, søskenbarn, og faddere utenom det. Tror ikke det blir flere venner utenom de som blir faddere, så vi blir ca 25, vil jeg tro.

Kan heller ikke forstå hva alkohol har i en barnedåp å gjøre? Og spesielt hvis det blir mas og stress så høres det jo ut som om det er mennesker som hanskes dårlig med å få servert alkohol, så ville absolutt anbefalt dere å droppe det!!

Skrevet

Nei...uff...jeg dreit meg skikkelig ut foran allesammen. Har sosial angst og tok derfor beroligende piller og blandet dette uheldigvis med alkohol og spiste så og si ingenting - det ble bare trøbbel. Har nå ikke kontakt lenger med flere av vennene som var til stede. Tenk hva angsten kan gjøre :(. HI

Skrevet

Vi hadde dåp på en lørdag og begynte vel å drikke rundt 13-tiden. Aldri mer!!!! Man lær så lenge man lever, men det koster!!! HI

Skrevet

Det høres ut som du snakker om en fest, ikke en familiemiddag med barn tilstede...

Jeg har ikke noen imot at voksne tar seg et glass vin til maten selv om det er barn tilstede, men man drikker da ikke så man blir beruset i en barnedåp!

Høres helt villt ut dette i mine ører, drikker dere så dere blir fulle med barna tilstede i andre settinger også eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...