Gå til innhold

Litt inspirert, ang dette med leggetid - kl.19.00

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye snakk om dette i det siste!

Men gutten min er 3 år, og er stupe trett og kjempeklar etter bhg, så han sitter å sløver som oftest foran tv, eller rolig lek etter middagen.

Etter barne-tv spiser han kveldsmat og steller seg, spiser ikke så masse da, så han er som oftest i seng mellom kl 19.00 og 19.30!

Men når han kommer i seng, så legger han seg ikke til å sove, men begynner å leke,å styre på, selv om jeg tar vekk lekene så leker han med ingenting. Så derfor så sovner han ikke før ca. kl.21 tidligst, og innimellom så sendt som kl.22.

I perioder sovner han til "rett" tid (etter min mening) som er før kl.19.30, men det er ikke ofte.

Noen tips til hva jeg skal gjøre, og hva jeg evt gjør "feil"??!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sånn holdt jentungen på også, men det gikk over :) Nå får hun lov å skrive litt i boka si når jeg har lest for henne, og når hun får lov er det ikke så gøy, så hun skrur av lyset og legger seg som regel etter 10 min. Hun er 4 1/2 da :)

Skrevet

Er han ikke overtrøtt da?

Mine gutter stuper i seng kl.19.15-19.30 di også,men da sovner de som regel med en gang. elste er jo oppe fra 5 så er egentlig ikke rart.

Skrevet

Det skjer kun her om jenta her er overtrøtt. Prøve å legge seg tidligere?

Skrevet

Min på snart 3 legger seg 18.30 og kunne aldri holdt det gående til 19.30 på en barnehagedag. Hvis han blir for trøtt er det bare tull, mas og en masse "skal bare".

Det kan tenkes at din tuller fordi han er overtrøtt. Prøv å legg han litt før og se.

Skrevet

Kan være litt overtrett ja, men han sover til kl.8.00 så vi er ikke oppe så tidlig da, og han våkner av seg selv.

Men er det dumt å la han spise foran barne-tv?? Å så stelle å legge han?!

Skrevet

Jenta mi legger seg også kl 19 men hun sovner nesten alltid med en gang. Men nå er vi oppe kl 6 hver dag da, ser gutten din sover til kl 8, kanskje han ikke er trøtt nok?

Jenta mi spiser foran barnetv, så går vi på badet og pusser tenner. Dusje gjør hun som regel før barnetv. Hun er 3,5 år.

Skrevet

Han er veldig trett hele ettermiddagen, kan feks ikke ut å kjøre da for da sovner han.

Men prøvde nå å legge han, har ligget i 5 min nå, og ligger å leker seg, litt roligere lek enn normalt da, så får vi nå se når han sovner da.

Skrevet

Han SOVER :-) :-) :-)

Gikk ca tre kvarter da, fra han la seg til han sovnet. Men jeg er fornøyd med at han sovnet litt tidligere enn han bruker, og at jeg vet at dagen hans i morgen blir myyyye bedre :-)

Skrevet

Mine ungar legger seg til vanlig kl 19 og nokon gonger sovnar dei med ein gong mens andre gonger tar det lengere tid. Det har hendt at eg har lagt ho yngste tidligare hvis eg ser at ho er mega trøtt, ho sover også til ca kl 08 uavhengig av når ho la seg/sovna.

Gutten min som er 5år sovnar oftast seinare også er han våken mykje tidligare, mellom 06-07 som regel. Han har dagar der han sovnar tidligare enn normalt, trur han hentar seg litt inn dei dagane.

Skrevet

Så bra :-) Morgendagen blir alltid mye bedre med en god natts søvn bak seg.

3 åringen her legger seg også 1830-1845, og sover helt til 0700. Legger hun seg senere er hun kjempevanskelig å legge, og i tilegg våkner hun tidligere :-( Det er ikke koslig verken for foreldre eller barn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...