Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Føler dere noen ganger dere litt utenfor når andre snakker om jobb? Føler litt på det noen ganger.. faller liksom ltt utenfor når andre begynner å legge ut om jobben sin hele tiden. Går i åpen barnehage, der er det mange mødre som jobber deltid og derfor går i åpen barnehage når de har fri.. og samtalen dreier seg ALLTID inn på jobb.. hva jobber du med er jo standard åpningsspørsmål når noen nye kommer dit. Har vært hjemme siden jeg fikk eldste i 2005, føler meg nesten litt utenfor samfunnet merker jeg..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Ja, det er ikke så mange av oss lenger;) Jeg kjente mer på dette før. Nå er jeg helt fornøyd med tilværelsen, og stolt over å ha turt å ta valget om å være hjemme:) For en er litt tøff når en går "mot strømmen". "Alle" skal liksom ha lyst til å jobbe, og å realisere seg selv på den måten. Jeg vil ikke være en av alle, men ta valg som passer oss best:) Jeg har vært hjemme på fulltid fra ca 2003.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Jeg og føler det.. vanlige samtale er sånn ca.. Dame: hva jobber du med da? Jeg: Jeg er hjemmeværende jeg Dame: Åja.. Hva gjorde du før du fikk barn da? Jeg: Jeg gikk på videregående Dame: Hva skal du gjøre når du er ferdig i perm da? Jeg: Jeg har tenkt å være hjemme til barna begynner på skolen og så ta det litt derfra.. Dame: Åja.. ok.. (stille)
Sjarmi Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Men syntes dere ikke det blir langedager og kjedelig å gå sånn hjemme? Kommer til å savne jobben og kollegaene mine veldig mye det året jeg skal gå hjemme når den lille blir født!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 De fleste prater jo om hverdagen sin da=) Jeg er også hjemme-mamma og har aldri noe problemer med å være med på samtalen....litt om deres jobb..og litt om min hverdag..litt om unga og mannen og litt om den single arbeidsledige vennen som stadig søker jobb fortsatt=) men vi er jo en allsidig gjeng..så man blir kanskje litt mer fleksibel da ja=) Men jeg ser det jo som mitt ansvar å være med i samtalen da... både når det gjelder de og meg.... Jeg regner med at alle som er hjemme opplever livet...og ikke bare sitter hjemme...for det blir jo fryktelig kjedelig....syns jeg som har vært hjemmeværende i snart 10 år=) Fortell om hva du/dere gjør... osv..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Har 2 små barn (eldste er 3 år), kjede meg gjør jeg veldig sjelden..har ikke tid til det:) Treffer venner, besteforeldre, går i åpen barnehage osv jevnlig. Har litt problemer helsemessig, fungerer best når jeg kan ta ting i eget tempo.. men kunne tenkt meg en liten deltidsstilling etterhvert..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Vi som er hjemmeværende har jo et liv utenfor hjemmet vi også, tror folk glemmer det:)
september.gull. Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 hei. hvor gammle er dere andre hjemmeværende? 26 her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå