Ingen kommentar Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Jeg er nå gravid i 18 uke. Problemet er at jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt. Jeg er veldig usikker på om jeg har kjent liv eller om det er tarmsystemet som er i bevegelse. Videre er magen min helt flat. Var på ultralyd i åttende og tolvte uke og da stod alt bra til. Var også på svangerskapskontroll i uke 14 og da fant legen hjertelyden uten problemer. Er gravid for første gang og veldig redd for at noe skal være galt med fosteret. Skal på svangerskapskontroll og ordinærultralyd i neste uke. Noen som har noen råd?
liten spire Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 alt er nok i skjønneste orden når man er gravid for første gang så kan det ta litt tid før magen kommer men plutselig så kommer den for fult Du har jo både sett den lille i magen og hørt hjertelyden Så om du ikke har hatt store smerter eller blødninger siden det så er nok alt som det skal Bare å glede seg til neste uke
mammaen til Odin Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 Hei!! Alle svangerskap er forskjellige Mrs Van De Kamp, ikke alle har masse symptomer og har fått mage når de er like lang på vei som deg!! Har en venninne som hadde det akkurat som deg, og så PLUTSELIG kom magen!! I løpet av sann 3 dager gikk hun fra flat mage, til å ikke kunne se føttene sine lenger!! He he... Det er helt sikkert ikke noe i veien siden du har både sett og hørt hjertet til babyen din opptil flere ganger. Men dersom du trenger mere "bevis" hva med å kjøpe en dopler så du kan høre hjertet selv? Selger flere brukte på Finn. Tror at eg hadde gjort det hadde eg vært deg!! Lykke til i alle fall!!
VinterSol+2 Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 trøster det deg om jeg sier at i mitt første svangerskap, så var det ingen som så eller skjønte at jeg var gravid før mellom uke 18 og uke 20, og da gjorde jeg ALT jeg kunne for å dytte ut magen, altså hehe.. (seriøst, kjøpte genser som jeg kunne knyte over magen, og knøt den lissom sånn at det ble et ekstra lag over magen,, haha.. ville så gjerne vise frem magen!) jeg kjente ikke liv før uke 20 heller. og var i generelt god form mesteparten av svangerskapet. har du dypt nok bekken, så har baby god plass inni der, nemlig. dessuten så har du gjerne litt sterkere magemuskler enn om du har vært gravid før. de holder baby og innvoller litt mer "på plass". det at du har sett lille på ultralyd og hørt hjertelyden lover i grunnen kun bra, -men er du urolig, så snakk med jordmor om det! som regel får du komme inn og finne hjertelyden sammen med jordmor da, og får en liten prat. jeg er ganske overbevist om at dere sammen kan finne mange "tegn" på at du er gravid! her er en liten liste med ting du kanskje ikke tenker på at du gjør osv? -luft i magen, fiser en del -mister håret -håret har blitt fett -håret har blitt mye penere enn før -hårene på leggene dine enten vokser kjempefort eller utrolig sakte -du har fått "dun" på magen? kanskje armene? -flass? -trøtt -utrolig mye energi -blitt skjeløyd (her har jeg bare hørt om meg og noen få andre som har blitt det altså..) -tåneglene dine vokser fort/sakte -utflod mye/lite (jeg får gjerne helt sånn vann-aktig utflod) -du er litt ekstra følsom/reagerer sterkere på ting, feks reklamer, filmer,musikk, ting folk sier til deg. sjekk brystvortene dine. har på en måte hver "kvise" (av mangel på bedre ord, sorry) der blitt litt større? er du tørr på tuppen av brystvorten? kroppen sier i fra om graviditet på helt utrolig mange rare måter. men ta likevel en telefon til jordmor, og be om en samtale og en sjekk, så slipper du å gå og lure! Det er egentlig bedre å snakke med jordmor enn å kjøpe seg sin egen dopler, ei jordmor jeg kjenner klarte ikke en gang finne hjertelyden på seg selv, og fikk helt panikk. og da ble det enda vanskeligere. så det er greit med noen som holder hode kaldt for deg og vet hva de gjør! magen kommer gjerne rundt uke 25 for sånn passelig veltrente førstegangsgravide, forresten (i snitt da, noen før noen senere..) lykke til!
Ingen kommentar Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2009 Takk for råd og tips, jenter! Kjenner at jeg ble litt roligere nå! Har ikke hatt noen blødninger, så jeg må jo nesten gå ut fra at alt er bra. Skal på svangerskapskontroll på mandag, så da får jeg endelig svar!
nesten30 Skrevet 18. mars 2009 #6 Skrevet 18. mars 2009 jeg er 15+1, og jammen er det ikke my jeg kjenner til svangerskapet heller. Brystene er nesten ikke ømme lenger. Men blir lett oppblåst i magen. Enkelte ganger har jeg kastet opp middagen, men det er helst om jeg spiser meg stappmett og drikker en del etterpå. Hvis jeg spiser passelig mengde mat går det helt fint. Har også vært til UL to ganger samt hørt fosterlyd med doppler. Tror du kan anse deg som heldig jeg...... som foreløpig har det bra og ikke føler at du gleder deg til å få kroppen tilbake allerede. Ønsker deg lykke til:) Håper småen snart gir deg noen skikkelige spark så du ikke er i tvil;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå