WildPrincess Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Jeg driver å vudrere nr 2 sete til vesla nå. Det haser ikke, hun er 6mnd så kan enda bruke det hun har. Men nå skal vi på en liten harry tur denne uken så skulle se om vi kunne spare noen penger på det Isofix står høyt på listen, men så vidt jeg vet kan setet vi ser på med isofix kun stå bakovervendt. (BeSafe iZi Kid x1 Isofix) Dette er jo også det absolutt tryggeste for barna, men jeg ser jo flere velger å snu setet tidlig. Er det realistisk og håpe på å ha barnet i bakovervendt sete frem til de er kan gå over til sete nr 3 (da er de vel ca 4 år ??) ???
Mom2Two Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Jenta vår blir 4 snart, og sitter fortsatt bakovervendt. Vi skal snu henne nå. Da kjøper vi slik putestol. Hørte med Trygg Trafikk hva som var best når hun nå først skal snu.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 jenta mi satt bakover til ca 2,5 år. Da var jeg så tjukk (gravid) at jeg hadde problemer med å sette henne inn. Har liten bil, og kun plass til bakovervendt i midten...
Joikaboll@ Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Har snudd tassen nå i disse dager, han er 4,5 år.
polarn & pyrene Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Vi snudde jenta våres når hun var 1,5 år gammel. Hun fikk da Brio Zento stolen som kan has begge veier. Nå har jr fått den stolen,men sitter bakovervendt han er nå 10 mnd.
£adybird Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Vi snudde henne når hun var ca 18 mnd. Da satt hun med bena helt borti seteryggen. Så hun hadde rett og slett ikke mer plass. Men byttet til sete nr 2 når hun var va 9-10 mnd. Det kunne stå begge veier.
La Perla Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Min gutt satt bakovervendt inntil nylig, han er nå 4 1/2 år. Han satt alstå bakovervendt til han var 108 cm og ca. 18 kilo. Grunnen til at vi måtte snu ham da, var at han ble "lam" i beina under kjøreturer, ble nummen og klarte ikke å gå med det samme han kom ut.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Uff, hvorfor hadde dere vurdert å snu han før? Det hørts ikke noe godt ut...
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 hvorfor hadde dere IKKE vurdert å snu han før...selfølgelig...
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 det gjør jo ikke noe om barna må bøye bena litt da, de er jo kjempemyke:) men når de begynner å dovne vekk ja, da kan man vel trygt snu, når de er så gamle:) mini her er 2.5 år, og sitter enda bakover. begynner å bli trangt for bena ja, men han får bare lære seg og bøye dem, eller legge dem lenger opp, som han gjør nå. han vet jo ikke bedre, så klager heller ikke, enda vertfall.. har liksom aldri sittet den andre veien, så vet vel ikke hva det er.. håper han kan sitte bakover til minst 4 år.. får se hvordan det går.. men når man ser/vet forsjellen på bakover/fremover i en alvorlig kollisjon, da klarer jeg ikke snu han, samme hvor lyst jeg har. for det hadde jo vært "letter" gitt bedre plass osv.. men da hadde jeg vel knapt turd å kjøre..
WildPrincess Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. mars 2009 Når man ser på kollisjonstester så er det jo ikke tvil om hva som er best for barnet. Har bare så mange rundt meg som snur fordi bena er for lange. Men i Sverige har de jo sittet sånn i maaange år og der sitter alle ungen fram til de er 4 år... så kan ikke skjønne at ungene blir for store når de er 1 1/2 år. Men da satser jeg på isofix sete og bakovervendt sete
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. mars 2009 #13 Skrevet 17. mars 2009 Daniel sitter fortsatt i et bakovervendt sete. Han er 3år.
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 17. mars 2009 #14 Skrevet 17. mars 2009 vi vurderer å snu henne nå.. hun er 1,5 år nå.. hun er så urolig i bilen nå, jeg sitter stort sett med en arm bak i bilen når jeg kjører... og jo mer ukonsentrert jeg er om kjøringen, jo større er sjansen for at det smeller... nå kjører vi mest i by, og da er det større sjanse for å bli påkjørt bakfra og da er det jo best at de sitter forover.. vi prøver litt til, men hvis hun ikke roer seg så her vi ikke noe annet valg..
Gjest Skrevet 17. mars 2009 #15 Skrevet 17. mars 2009 Jeg har nettopp snudd gutten min, han er 3 år og 3 mnd. Han vokste ut av bilsetet sitt (HTS Besafe Izi Kid) både i vekt og lengde. Setet er ikke så veldig sikkert når ørene er over kanten og barnet veier mer enn anbefalt vekt. Og bare fordi jeg er en super dib-mamma, så forhørte jeg meg med Trygg Trafikk først og de anbefalte at han byttet over til putestol og roste meg for at han har sittet bakovervendt til nå ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå