Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 Var innom en tur på besterforeldre debatten og det skulle jeg nok ikke ha vært. Blir provosert over alle innleggene der det klages på svigermor, for alt hun gjør og sier eller ikke gjør. Enten gjør hun for mye eller så gjør hun ingenting, ingen av delene blir rett. Samtidig har ikke dems egne foreldre noen feil eller mangler, er dere blottet for å se egne foreldres feil og mangler? En ting til som jeg syns er patetisk, er nybakte mødre som tviholder på babyen sin fordi de er redd for at "noen" andre skal overta barnets følelser og samtidig klage på at "ingen" vil passe barnet etter noen mnd. Hva skal til for at du blir fornøyd med svigermor, ta nå litt i betrakting at hun er kjæresten din sin mor og ha litt takhøyde for at man er forskjellig, hva sitter du igjen med da?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Jeg ser veldig godt mine foreldres feil og mangler også. Og jeg påpeker de ofte til samboer også. Fordi man syns det er tungt og sårt. Men det er lettere å si fra til egen familie og bestemme kontakten selv. Det er mye vanskeligere med en svigerfamilie siden det ikke er din egen familie og må på en måte bare ta de med på kjøpet. Er litt opp til ens samboer å bestemme grad av kontakt osv med de.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #3 Skrevet 17. mars 2009 "ta nå litt i betrakting at hun er kjæresten din sin mor og ha litt takhøyde for at man er forskjellig, hva sitter du igjen med da?" - Det samme sure trynet til den bedritne dama jeg dessverre må kalle svigermor. Noen folk er bare møkkafolk,- uansett hva slags rolle de har.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 I så fall høyres det ut som ho har fått ei svigerdatter av same kaliber... Er einig med HI her, er ganske sjokkert over haldningane til enkelte. Nei, det er ikkje altid det er så lett å komme overeins, men litt romsligheit må ein kunne vise. Og så får ein alliere seg med mannen til å ta opp dei mest ømtålige problema med mor si. På same måte som det gjer vondt når andre kritiserar mor di eller andre i familien, er det vondt for mannen din om du har slike haldningar til hans mor.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 Så hvis svigermor rett og slett er ei drittkjerring som er ute etter å ødelegge skal man bare akseptere det?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Tydeligvis har ikke du opplevd å ha svigerforeldre av den vanskelige sorten... Jeg har virkelig forsøkt å være en god svigerdatter. Hjulpet min svigermor veldig mye. Men hun slenger alltid dritt til meg og kritiserer. Hun vet alltid best og jeg er håpløs mens sønnen er en engel som helt tydelig fortjener noen langt bedre. Det er vondt og vanskelig når det er sånn. Jeg gjør ikke noe med det. Vil at hun skal ha et godt forhold til barna, så jeg biter det i meg. Men hun får meg ikke til å føle meg så verdifull akkurat... Klart har mine foreldre feil også, men de støtter oss alltid. Begge to, og nesten mer min samboer enn meg. Så de er lettere å forholde seg til enn min svigermor som mener alt vi gjør er feil. Vi har vært sammen i 8 år, og det ser ikke ut til at det blir noe bedre. Men jeg har ikke så mye valg annet enn å leve med henne. For samboer og for barnas skyld. Men hun kan såre meg veldig likevel. Sikkert fordi hva hun mener betyr noe for meg. Som du sier, hun er min samboers mor...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Skjønner ikke at folk er så gruusomt misfornøyde med svigerforeldrene sine.. Jeg er kjempefornøyd med mine, de er bestandig kjempehyggelige og stiller bestandig opp. De bor ca 10 timer unna oss med bil, men da vi fikk baby kom de opp bare et par uker senere med fly for en helg. Moren min er annerledes, hun kom innom her tilfeldigvis fordi hun var her i sammenheng med jobb og hun bor 4 timer unna. Sikker på at hun ikke hadde kommet hit hvis det ikke var for jobben, faktisk! Selv om hun bryr seg om oss. Jeg måtte faktisk dra hjem et par dager for at pappa skulle få se ungen, han åsså siden hanhar jobb. Svigers har faktisk vært her flere ganger etter at ungen ble født enn det mine foreldre har! og jenta vår er bare 2 mnd. Sist gang de var her, tilbydde de seg å passe lille slik at vi kunne gå ut en tur. Kjempesnilt :-) Nå skal vi ha dåpen nede hos svigers, og mamma og pappa har visstnok ikke planlagt seg dit fordi det blir så "dyrt" med fly eller for langt å kjøre. Så her er jeg mer fornøyd med svigerforeldrene mine kan man si, hvordan de stiller opp for barnebarnet sitt selv om de bor lengst unna.. slemt sagt ovenfor mine foreldre men. Mamma er ikke veldig hyggelig mot samboeren min heller.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Jeg er lei av folk som HI som ikke takler at noen klager. Det handler ikke om de er svigers eller ikke, det handler om hvordan de er som person og mot deg i det hele tatt. Svigermor mi driver å sier at det er like mye hennes unge som min. Og dette passer hun på å si HVER gang vi ser hu. MEN, det er helt tilfeldig at hu er svigermor mi. Kunne like gjerne vært mor mi. Hadde ikke taklet det noe bedre da heller.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 Skjønner faktisk att noen klager på svigers.. Selv har jeg ingen svigemor, og det syns jeg er veldig trist. Sambo mista mora når han var 24, og vi akkurat var blitt sammen. har en svigefar da, som er periodedranker, så han er ikke så mye å skryte av, men klager ikke jeg! Har derimot en venninne, hun er noe eldre, ho blir 42 til sommer'n. Mannen hennes har sine perioder med sinne, hvor han også har slått løs på ho. Dessverre har jeg ikke klart å overtale henne til å dra, og det tror jeg har noe med att familien hans slår så veldig ring rundt han. Sier til henne att det er hennes skuld att han slår, att hun er en dårlig mor osv osv osv.. Og hun er virkelig en fantastisk mor! Makan til snill og god.. Så hun har ett veldig anstrengt forhold til svigers, og det hele tioppa seg med att de pressa henne til å ta abort nå i januar. Hun ville så ha det barnet, men mannen hennes, og foreldrene hans pressa så på ho att hun til slutt tok abort! Så ja, noen ganger er definitivt svigers alle værst!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #10 Skrevet 17. mars 2009 Jeg har ei super svigermor, hun stiller opp for oss og for ungene (selv om størsta ikke er "hennes"), sambo jobber på sjøen, og jeg jobber noen helger, og da er gutten min som regel der, og det er den beste plassen jeg kan sende ungene, for jeg vet at hun er der for ungene, og at de har det topp. Gutten min har en god del matallergi, noe som gjør at jeg er ekstra nervøs for å ha han borte, men hun lager og tilpasser all mat etter han uansett :-). Pappa og dama har aldri ungene, og tar aldri kontakt og viser interesse for ungene. Mamma tar ungene når det er krise til meg når jeg må jobbe, men da er det mye om og men (og da er det ikke arti å sende ungene dit..), hun lover ungene ting som hun ikke holder, og så skryter hun masse til andre over hvor mye/flink hun er til å ha ungene. (ca ei natt hver fjerde mnd.., og kun han minste når størsta er til sin far.) Eks-svigermor er litt utfordrende, men hun også gjør alt for barnebarna sine, og er bare super, hun har størsta ei natt annenhver helg. Hun har sine egne meninger som ikke alltid henger på grep :-p, men det er nå slik hun er, ei super dame :-)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #11 Skrevet 17. mars 2009 Anonym 15:51: Det er akkurat som jeg kunne skrevet det selv. Her er situasjonen helt kliss lik. Både mine og samboers foreldre er skillt, så jeg synes det gjør det lettere å ha et godt forhold til svigefar. Alle sammen har nye samboere, så barnet vårt får mage besteforeldre. Svigemor er den eneste som ikke gleder seg til å få barnebarn, det er veldig trist!! Samboeren hennes gleder seg på hennes veiene, men han får alltid noe slengt i trynet av henne dersom han spør hvordan det går med meg. Jeg gjør så godt jeg kan for å inkludere henne like mye som de andre, men hun tar fulstendig avstand til det positive. I mitt tilfelle har samboeren min gitt opp sin mor, og den lille kontakten jeg har med svigemor er hvis jeg ringer henne selv. Fader altså, hvorfor skal hun være sånn da? Her har jeg gjort "alt" i 8år for å ha et godt forhold.. Til tross for at sønnen hennes gir F. Så er det jeg som er den store stygge ulven.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #12 Skrevet 17. mars 2009 Nei, men med den omtalen og ordbruken om svigermor si, mor til mannen din, så høyres det ut som om du er ei sur kjerring sjølv. Svigermødre kjem i mange utgåver, og ikkje alle er like heldige, men dei vert iallefall ikkje meir imøtekommande med ei slik instilling som du har.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #13 Skrevet 17. mars 2009 En eller annen her skrev at hun ikke kunne skjønne at folk kunne kritisere svigermor.. Hvorfor i all verden er det noen som ikke kan skjønne det??? Enhver familiesituasjon er ulik, og alle mennesker er forskjellige. Skulle ikke tro det var mulig å være så trangsynt! Vit hva dere snakker om før dere rister oppgitt på hodet og sier "jeg skjønner ikke hvorfor alle kan være venner..." Naivt spør du meg! Jeg har verdens beste svigermor, og digger både henne og hennes samboer!! Og jeg skal passe på at mine foreldre og svigers får like mye oppmerksomhet etter at babisen kommer til verden. Det er enkelt for jenter å prioritere sin egen mor, men jeg vil gjøre mitt beste for å innkludere svigermor også. Men nå er jeg som sagt veldig heldig med min! Men husk at det finnes mennesker der ute som faktisk er litt slemme og utspekulerte, og man er ikke nødt til å like svigerfamilien. Men man må tåle å omgås dem i blandt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå