sjøsamen Skrevet 17. mars 2009 #1 Skrevet 17. mars 2009 jeg er så innmari plaget med tett nese... at slimhinnene i nesen hovner opp. Er det flere som har det slik? Og er det evt noen som har noen gode råd mot dette?
♪ ♫ ♥ ♫ ♪ Skrevet 17. mars 2009 #2 Skrevet 17. mars 2009 Kanskje du har bihulebetennelse? Jeg visste ikke hva bihulebetennelse var før jeg ble gravid første gang. Jeg trodde hodet og nesa skulle eksplodere, og det var utrolig slitsomt. På helsekosten får du noe som heter Fenumax, og det hjelper faktisk. Det er ganske dyrt, nesten 200 kr for en boks, men det er verdt investeringen. Bare "sunne" ingredienser. Venter forresten nr 3 nå
sjøsamen Skrevet 17. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2009 Takk for råd Jeg har nok ikke bihulebetennelse, det har jeg hatt før og det kjenens ikek slik ut. Men jeg har vært avhengig av Otrivin i altfor mange år, og etter at jeg ble gravid har jo denne tette nesa bare blitt helt ekstrem. Men kanskje jeg skal prøve den helsekostsaken...
Kleint Skrevet 17. mars 2009 #4 Skrevet 17. mars 2009 Hei Hege:) Jeg var fryktelig plaget m tett nese i noen uker. Etter mye selvpining, klarte jeg meg uten Otrivin noen dager, og det gjorde susen for meg. Nå er jeg nesten kvitt tett nese:) Man skal være litt forsiktig m bruk av Otrivin under svangerskapet! Jeg brukte saltvann, men det hjelper null, nada, nix! Dårligste nesesprayen jeg har vært borti!
tjorven- nr 3 Skrevet 17. mars 2009 #5 Skrevet 17. mars 2009 jeg er og mye tett, og hver gang jeg prøver å blåse det ut så blør jeg nese blod....kjipe greier!! Tror mange gravide er plaget m tett nese.
Mamma_til_isabella Skrevet 17. mars 2009 #6 Skrevet 17. mars 2009 Tips: Kjøp sånn neseskyllehorn på apoteket. Også havsalt. Så har du i vann og havsalt i hornet og skyller nesen 3-5 ganger om dagen. Det er det mest effektive du kan bruke. Det renser opp der ikke spray kommer til, det løsner opp tettheten i både nese,hode og panne og det drar med seg alle bakterier. Du kjenner deg som ett nytt menneske etter å ha brukt det:-) Ikke er det skadelig for bebisen heller
Marihøna73 Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Vanlivis har jeg en ekstremt godt utviklet luktesans men jeg har faktisk fått dårligere luktesans etter at jeg ble gravid. Tett i nesen har jeg også vært de to siste ukene. Det var i grunn sånn jeg oppdaget at jeg var gravid men det er en lang historie.
Mamma Mim Skrevet 18. mars 2009 #8 Skrevet 18. mars 2009 Var veldig plaget med tett nese tidligere. Fikk ca 1-2 ganger i mnd så tett nese at det gjorde meg helt utmattet og sliten. Hjalp litt med nesespray, akkurat der og da, men begynte gjerne å nyse av den, så det gjorde meg tettere.. Vond sirkel.. Men etter mye frem og tilbake ble jeg operert i vinter for dette. Enkel laser-operasjon, brente vekk de nederste slimhinnene mine. De store som hovner opp og gjør nesen tett. Og jeg er et nytt menneske! Har vært tett en gang siden, men ikke i nærheten av så tett som jeg ville blitt tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå