Gå til innhold

Gravid 12. april!?!...3.pp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var en skikkelig nedtur når jeg begynte å blø på søndag.

Lurer på om jeg skal holde meg unna barnimagen en stund eller om vi skal holde sammen vi som prøver.

Trenger en oppmuntring...:(

Noen som føler det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Celeste!

Hvilken pp er dere i?

Forstår nedturen...det er alltid like tungt når mensen dukker opp...

Personlig så synes jeg det er veldig greit å skravle her, få ut frustrasjoner og å møte andre i samme situasjon... For ingen av mine venninner vet hvordan det føles å prøve å få barn...de blir gravide med en gang og har aldri kjent på den følelsen som jeg har... Det er kun her inne jeg finner den empatien jeg trenger, og her er det rom for å klage og syte så mye man vil uten at folk blir lei av det..for her inne VET de hvordan det føles... Mine venninner kan gi meg sympati og trøst...men, de klarer aldri å sette seg inn i min situasjon før de opplever det samme selv...

Så jeg kommer nok til å være på BIM så lenge jeg ikke blir helt gal av det... :) Her får man støtte og masse trøst! Jeg tenker nok ikke mindre på babymaking om jeg hadde vært her inne eller ei.... :)

Skrevet

Beklager..så nå at dere er i 3.pp.. :) Er neste ikm 12.april eller?

Skrevet

Hei Celecte85

Begynte selv å blø på søndag, og deler følelsen med deg:-( Blir skikkelig deppa og trist! Har selv vurdert å holde meg unne BIM ei stund, men kjenner meg selv, må vel innom...

Vet det føles tungt nå, men vi måå bare krysse fingrene og håpe at neste pp gir positive resultater.

Jeg for min del plages med alt for kort lutealfase, og venter på telefon fra legen nå...Blodprøvene var visst OK, så hvis det ikke er progesteronmangel som er problemet, så aner ikke jeg...Håper han kan gi meg noen gode råd! Blir lett stressa kjenner jeg...

Jeg regner med å ha IKM ca 10.april, så hvis du vil kan vi jo følge hverandre litt den neste tiden. Hvis det føles bedre å dele det med en annen som er smådeppa om dagen:-)

Goood klem til deg!!

Skrevet

Hei drømme_venter på spiren!

Tok du blodprøver på dag 21-23 i syklusen? Tok det lang tid før du fikk svar på prøvene? Tok selv blodprøver for en uke siden, og lurer på når jeg skal på svar..legekontoret var stengt i dag, så ingen tok tlf..

Skrevet

Åh, jenter! Tusen takk for støtten. Nå kommer jeg til å bli her:)

For det er sant som du sier at venninner ikke alltid klarer å forstå. Er ikke så mange som vet at vi prøver å få baby nå, men har ei venninne som har slitt i mange år ,men som nå har blitt gravid og jeg er så utrolig glad på hennes vegne:)

Håper jeg slipper å vente i flere år.

3.pp er jo ikke så mye egentlig, men når man er midt oppi det føles det ut som er evighet!

Hva er lutealfase?

Hadde vært veldig koselig og følge dere framover!

Bare å legge meg til som venn:)

Lurer på om jeg gjør noe galt eller eventuelt hva jeg gjør galt.

Jeg og min samboer har hatt masse sex rundt EL, og da vet jeg ikke hva mer jeg skal gjøre..

Hører om wild yam og hostesaft her inne, men har ikke helt satt meg inn i det så vet ikke hva det hjelper med.

Ønsker dere masse lykke til, jenter:)

Klem

Skrevet

Hei Celeste!

Så hyggelig at du blir her inne :)

Nei, 3.pp er absolutt ikke lenge...det er under gjennomsnittet også... Har hørt at gjennomsnittstiden med prøving er 6 mnd...gjerne noen måneder ekstra dersom man har brukt hormonell prevensjon (p-piller).

http://www.babyverden.no/templates/Article____27035.aspx

Som du ser på linken, så er det helt vanlig at det tar tid... :) Men, mulighetene øker jo hele tiden!

Lutealfase er tiden fra eggløsning til ikm.

Masse god info på http://www.pernille.info/.

Skrevet

Hei dere!

Ja, det er utrolig trist og frustrerende når tanta kommer..

Vi har prøvd på nr. 2 siden august i fjor, og gråter hver måned. Men heldigvis kommer ofte optimismen raskt tilbake, eller hva Pfeew?

Har gått på akupunktur noen måneder, og så smått begynt å utrede litt. Mannen har dårlig kvalitet på svømmerne, og har fått medisiner, men hvis det ikke skjer noe på to pp'er nå, begynner jeg å utrede meg selv også.

Hva er "gangen" i det? Er det først GU med innvendig UL, så blodprøver på forskjellige tidspunkt i syklusen? Og så kontrastveske/ rønken av eggeledere, og så evt. lapraskopi?

Har lurt på om jeg har for kort lutealfase ( eller hva det heter), altså tiden fra EL til mens, er det ikke? Til tider har den bare vært på 10 dager. Hvis man har for lite progesteron, kan man få piller for det?

Jeg synes BIM er ok, godt å få svar på ting og snakke med likesinnede, men man kan bli litt sprø av det, så jeg tar pauser på noen uker innimellom :-)

Skrevet

Fra en til to? :) Hei!!

Optimismen kommer veldig raskt tilbake ja..bare de første dagene med mens som er verst... Og jeg synes det var vanskeligere at mensen kom det første halvåret vi prøvde..for jeg hadde så høye forhåpninger til at det skulle klaffe... Men, etterhvert som tiden gikk ble jeg faktisk mer avslappet..muligens fordi jeg ble så "lei"... Jeg gråt hver gang mensen kom..men, nå i det siste har jeg ikke gjort det.. Blir litt irritert og ergelig..men, så går det over når menssmertene er borte :)

Når det gjelder utredning har jeg ikke peiling på hva rutinene er der Fra en til to?... Lurer på det selv...

Skrevet

Ja, jeg kjenner jeg begynner å bli litt positiv igjen nå, men gråt litt på søndag. Hadde en god magefølelse, og noen tegn som tydet på graviditet. Skal prøve å være litt mer avslappet denne gangen og gi litt mer faen på en måte. Ikke stresse og prøve å ta det som det kommer:)

Jeg er 23 og min samboer er 32 så har begynt å tenke litt på om kanskje svømmerne hans kan være redusert pga alderen!? Om det skjer noe etter 30 mener jeg....

Uansett så gleder jeg meg veldig, og håper den kan sitte denne gangen:)

Skrevet

pfeew: jeg tok blodprøver på dag 21, og fikk svar 4 dager senere, og da var det helg midt oppi også! Men har bare snakket med legesekretæren enda, og føler ikke helt hun ga meg skikkelige svar, hun sa bare at "blodprøvene er fine de"...ja GREEEIT, men hva skal jeg gjøre da? Hvorfor begynner jeg å blø 10 DPO?? Denne mnd var syklusen også bare 22 dager mot 27 til vanlig.. Dvs. jeg tok blodprøvene dag 21, og TR kom to dager etter...Og fortsatt skal da altså progesteron nivået være fint?? Forstår ikke...Anyone?

Godt vi har hverandre her inne for support altså!! Er sååå glad for å ha noen å dele dette med! Så skal du se Celeste85, at det blir vår tur også!! Til tross for at jeg kjenner følelsen av skuffelse og utålmodighet, så er vi jo bare nybegynnere her inne!! Vi får nok gullungen vår vi også...

Skrevet

Jeg vet ikke sikkert..men selv om mannen din er 32 år tror jeg ikke det har så mye og si for svømmerne.. Handler vel mest om arv, helse, kosthold osv... Men, jeg vet jo ikke sikkert da... Menn er jo som regel lenger fruktbare enn oss kvinner... :-P

Kjenner til symptomjakten og at man ofte tror at man er gravid fordi man kjenner ting... Dette gjorde jeg også ganske ofte, og trodde flere ganger at jeg var gravid. Men, lærte etterhvert at kroppen lurte meg trill rundt..så..de gangene jeg ikke kjente noe plutselig, så trodde jeg også at jeg var gravid..men, nei..ikke da heller..så det er håpløst å kjenne etter ting og tang..for meg i hvert fall.. :-) Kroppen er rar :)

Skrevet

drømme_venter på spiren:

Du får svar så raskt ja..! Da skal jeg jammen ringe de i morgen og høre!! :) Håper de kan fortelle meg noe!!

Jeg kan dessverre ikke svare deg noe fornuftig på det du lurer på.... Men, har du prøvd akupunktur? Jeg vet at flere prøver det for å få orden på syklusen.

Skrevet

pfeew: jeg skal gi deg beskjed når jeg hører mer fra legen, dersom det er noen gode råd jeg får!! Vurderer akupunktur og evt osteopat nå! Jeg sluttet på p-pillen sent november, så det er mulig syklusen fortsatt er litt rar av den grunn! Men veeeldig utålmodig da:-) Prøvde wild yam denne mnd for å få lengre lutealfase, men uten hell...

Skrevet

Tusen takk for det drømme! :)

Nå skal jeg duppe av litt på sofaen gitt..var tidlig oppe i dag..så nå er jeg trøtt.. :)

Skrevet

Dumme dumme tanta di!! På tide å sende henne langt vekk!! Klart du må bli her inne, Celeste!! Men, ser du skriver at dere har masse sex rundt eggløsning. De gangene jeg har blitt gravid, så har vi har vi hatt sex før eggløsning og også et par dager senere (ikke det at det har funket de siste gangene på meg altså, men var sånn begge de andre gangene jeg ble gravid).

Og jeg har også har at man skal ha sex på dag 10 i syklusen også ha sex annenhver dag til godt over eggløsning. (gjelder jo for de med nogenlunde stabile sykluser da). Og da skal man regne den dagen man får mensen som dag 1. Så hvis du fikk mensen på søndag så skal dere da ha sex tirsdag neste uke og annenhver dag etter det.

Skrevet

Hei Celeste:D

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Vi har akkurat startet på 4.pp, og jeg blir utrolig lei meg når tr kommer. Har så utrolig lyst på en liten i magen, ikke noe annet jeg ønsker meg i hele verden! Selv om jeg blir kjempe skuffet, så er jeg sikker på at en gang vil også jeg bli gravid, og for hver dag som går, er jeg nærmere en positiv test:D Tror bare man må prøve å tenke på det på den måten. Men synes det er helt i orden å være skuffet og lei seg når det ikke har klaffet, og man må begynne på en ny pp. Prøv og ikke være skuffet så lenge, og gled deg til neste gang man kan begynne å teste istede=)

Jeg tenkte også i førsten at jeg ikke burde være her inne, for når jeg leser om alle som blir gravide, så stikker det litt i brystet, men jeg er jo veldig glad på deres vegne. Det er jo bare fordi jeg også så gjerne vil:)

Men synes egentlig det er godt å sitte her sammen med folk som er i samme situasjon, så kan man dele båre skuffelse og glede sammen med dem som virkelig forstår deg:)

Ser du har en eldre kjæreste, jeg er 22 og samboeren min er 33, moro å se at det er flere i samme situasjon:)

Masse lykke til, og håper du får spire snart!

Meld deg gjerne inn i ikm uke 15 klubben:D

Skrevet

Åh, nå er det skikkelig godt å være her inne. Dere er så gode og snille;)

Blir så glad!

Takk for støtten.

Jeg er veldig glad for de som blir gravide selv om det stikker litt som du sier, men jeg unner de alle baby:)

Jeg og samboeren begynte med sex et par dager før og noen dager etter EL så kan liksom ikke forstå at det ikke blir baby ut av det. Men men..

Vi har faktisk vært sammen i 1 år i dag og jeg har det så bra som jeg aldri har hatt det noen gang:)

Synes jeg skal jobbe kvelden og han dagen, men vi får ta det igjen til helga!:)

Dette skal vi klare jenter!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...