Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #26 Skrevet 17. mars 2009 LER Palestinablondt hår?!?!?!?!?! Den er helt konge:-D Skratt!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #27 Skrevet 17. mars 2009 Avertil er også utrolig bra faktisk. Sitvasjon Annsitet
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #28 Skrevet 17. mars 2009 Ikke så morsom, men det irriterer meg vanvittig at så mange mennesker ikke vet hvordan man skriver ordet "sunn". Det heter IKKE SUNDT, for svarte! Er ikke bare her, men på mange blogger o.l også, det er en epidemi. Og når folk skriver fysioterapaut. Det heter fysioterapeut!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #29 Skrevet 17. mars 2009 "Dems" Det vrenger seg i magen når noen skriver det. "Hvordan sko har du?" Og " hvem bok skal jeg lese?"
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #30 Skrevet 17. mars 2009 skrivefeil uten vilje...betyr at feilen ikke vil noe=) hi hi hi....
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #32 Skrevet 17. mars 2009 jeg var ikke den som har hatt så mye skrivefeil i mitt liv,men skal ærlig inrømme at etter jeg begynte å skrive på dialekt så sliter jeg enormt med å skrive på bokmål.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #33 Skrevet 17. mars 2009 Man kan fint skrive "dems" og "grammatikk" skrives "gramatikk"
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #34 Skrevet 17. mars 2009 Det er klart det går fint an å skrive "dems".. Det demonstrerer du jo.. men... det blir ikke mer riktig av den grunn:-P.. Hvordan bruker du dems?.. f.eks skoene dems, osv?.... vel, korrekt ord er DERES!.. Skoene deres!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #35 Skrevet 17. mars 2009 "Har du skoene dems" "Har du skoene deres" Like riktig begge deler!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #37 Skrevet 17. mars 2009 Jo, har ikke fulgt helt m på undervisningen du eller?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #38 Skrevet 17. mars 2009 Norske ordbøker Flere språk- og kulturkilder Bokmålsordboka Ordet 'dems' er ikke et oppslagsord i Bokmålsordboka. Men kanskje du tenker på en annen form av et oppslagsord, se nedenfor: OM TILSLAGET ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) Tilslagsord: Bøyingsform Oppslagsord dem pron pers 3 flertall, akk normert de I de pers pron, obj-form dem, gen.form deres opph av II de 1 fl av han, hun, den, det de kom i går / det var deres egen skyld / det fins de som mener at ... 2 i høflig tiltale til enkeltperson si 'De' til en / Deres Majestet / kan De være så vennlig å reise Dem? Tilslagsord: Bøyingsform Oppslagsord dem verb imp normert demme demm verb imp normert demme demm verb imp unormert demme demt adj m/f ubestemt form, entall, normert demme demt adj intetkjønn, ubestemt form, entall, normert demme demt verb perf-part normert demme demme -et , -et el. demte, demt (norr demma, av I dam) stenge (vannstrøm); stanse, hindre d- opp en bekk / d- opp for vannet / overf: d- opp for engelske ord i norsk Norske ordbøker Flere språk- og kulturkilder Bokmålsordboka TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) deres deres 1 gen.-form av I de 2 gen.-form av dere
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #39 Skrevet 17. mars 2009 Menstrasjon = menstrUasjon (uthevet U for å demonstrere) sitvasjon = situasjon intiresse/intrisert = interesse/interessert sje = skje (generelt skj, kj, sj... vanskelig det der) skjokolade = sjokolade skjokk = sjokk... Og ja, jeg vet at skj, kj, sj lyd/staving er vanskelig for dyslektikere. Så det er ikke for å være slem. Men jeg tror ikke at 90% av BIM brukerne er dyslektikere, selvom det til tider virker som om at mange bruker den "unnskyldningen". Kjipt (ikke sjipt) at noen har dysleksi, og sliter med dette i det daglige. Men tror nok mange av de grammatiske feilene og andre feil i forum som dette, i all hovedsak skyldes manglende kunnskap og latskap.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #40 Skrevet 17. mars 2009 Enig, men gramatikk skrives ikke m to m-er :-)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #41 Skrevet 17. mars 2009 Det skrives IKKE gramatikk og det har det heller aldri gjort. Sjekk før du kritiserer. Det er jo akkurat dette som er så latterlig med slike linker. ALLE skriver feil innimellom. Til og med dere bedrevitere. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=grammatikk&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2009 #44 Skrevet 17. mars 2009 Jeg så at noen hadde skrevet "konforluttene" her inne. Holdt på å le meg ihjel..
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 17. mars 2009 #45 Skrevet 17. mars 2009 He he Ja der tok du meg:-) Sånn går det når man ikke leser før man lagrer:-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 17. mars 2009 #46 Skrevet 17. mars 2009 Den skulle noen svar lengre opp vel:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå