Gå til innhold

Jeg er så møkkalei slankeprat og kroppsfiksering!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt på meg en god del de sste årene, men har ingen planer om å slanke meg av den grunn..

jeg har akseptert kroppen min og dette er den jeg er. jeg spiser store posjoner og jeg spiser godteri når jeg har lyst på det. så har jeg noen veninner som er helt opphengt i dette med slanking og mager mat, og jeg får hetta av å sitte og høre på dem!

Blir helt svett i øra av all masinga om slanking. Nei, takke seg til noen ekstra kilo enn det maset og stresset der!!

Lenge leve mat!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. Folk er utrolig kroppsfokusert. Mange venninner som tyter mye om dette blir veldig selvsentrerte. Like lite kledelig som noen kilo ekstra.

Nå er jeg av de som kan spise hva jeg vil uten å legge på meg. Spiser ikke så mye godteri men elsker mat. Hadde jeg hatt anlegg hadde jeg vært rund ja. Og morsomt å se blikket på selvfornektende venninner når man langer inn på to store porsjoner for så be om dessertkartet ;)

Mat er en gave og glede :-)

Skrevet

Morsomt å se blikket på selvfornektende venninner??

Jammen glad du ikke er av mine venninner! Pris deg lykkelig for at du ikke har lett for å legge på deg, og håp at det ikke plutselig forandrer seg... Usympatiske menneske!

Skrevet

kan du ikke bare be dem om å snakke om noe annet? Si at det blir mye preik om kg og at i dag kan dere snakke om været ;-)

Skrevet

Mener jo blikket til tynne jenter som er ekstremt opptatt av kost. Som synst det er ekkelt at jeg spiser mat.

Mener ikke blikket til overvektige. Har mye mer sansen for litt runde mennesker enn pietistiske tannpirkere. Hadde jeg hatt anlegg hadde jeg spist mat likevel. Og om jeg legger på meg med tiden så skal jeg takle det med knusende ro :))

Skrevet

Joda, det blir kansje litt vel mye hysteri rundt om. Men det er ikke akkurat så bra for helsa å gi totalt faen heller, den gyldne middelvei er vel best.

Prøver å hinte om det til min bror, for han og dama eser ut som noen gjærdeiger begge to. Trist å se på rett og slett, unge pene mennesker som blir regelrett smellfeite.

Skrevet

Enig med anonym 13:11, man må finne en gylden middelveg her. Jeg har en søster som bare gir fullstendig blaffen, og både hun, samboeren og barna deres er kraftig overvektige. IKKE bra!

Skrevet

Skulle vært flere av sånne som deg:-)

Jeg har noen kg for mye og føler meg ikke vel. Trener og tenker litt over hva jeg spiser mandag til fredag. I helga skeier jeg ut. MEN er ikke hysterisk! Liker godt å trene og merker jeg har masse mere overskudd etter to kvelder i uka med hopp og sprett. Hvor lang tid det tar før jeg er fornøyd veit jeg ikke, men det tar den tida det tar. Er ikke med på kjappe løsninger som piller, shaker og dietter av noe slag.

Mat er godt, og litt fløte gjør susen;-)

Skrevet

Helt enig. Så lenge man godtar seg selv som man er og har et "naturlig" kosthold så må man få se ut som man vil,- og selvsikre folk er ofte vakre,- selv om der har noen kilofor mye..

MEN man skal heller ikke bare sette seg ned i sofaen og stappe i seg alt man liker hver gang man får lyst...

Junkfood får blodukkeret inn i en karusellgang og selv om man har inntatt flere dagers kcalbehov i et måltid så krever kroppen mer mat etter kort tid,- bare for å regulere blodsukkeret..Man mister rett og slett metthetsfølelse,- DERFOR er det viktig å prøve å spise sunn mat til vanlig, og bare skei ut nå og da....Folk på over 200 kilo kan ikke skylde på genetikk og hormonfeil,- det ER kcalinntaket kombinert med lite aktivitet som er grunn..Men folk kan godt være flere kilo "overvektig" og likevel være både sunne og vakre.... SÅ lenge et sunt kosthold og TRENIGN/MOSJON hører til i en normal hverdag så må folk få ha den vekta de vil........

Skrevet

Har du noen gang tenkt over at slanke/trente mennesker kan "få hetta" av overvektige som spiser seg feite? Just a thought ;-)

Skrevet

Jeg har lest litt på bloggen til ei her inne som har bulimi, og hun skriver bare om hva hun har spist, hva hun har lyst på, hvor mange gram hun har gått opp eller ned osv. osv. Også er det drøssevis av bilder av denne maten selvsagt. Det virker ekstra merkelig at ungen hennes fikk smake på sjokolade før hun var fire måneder. Sånn for å legge et godt grunnlag for framtida sikkert. Jeg blir helt matt av sånne folk. Kan de ikke bare kose seg og unne seg litt uten å bli så vannvittig enspora?

Skrevet

Hva mener du siste her med å "få hetta av"?

Skrevet

Leste du ikke hovedinnlegget?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...